Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 7. 2006

Telefonica O2 CR zahájila ověřovací provoz IPTV

o2_629.jpgOvěřovací provoz televize přes pevné telefonní linky (IPTV) zahájila Telefonica O2 Czech Republic. V první fázi nabídne zaměstnancům firmy zhruba 30 programů včetně možnosti stahování filmů na přání. V nabídce jsou české a slovenské kanály, zpravodajské, dokumentární a dětské stanice. Ke stažení je kolem 250 filmů. Ověřovací provoz zároveň testuje i prodejní kanály této služby. Společnost chce postupně rozšiřovat pokrytí, stejně jako u vysokorychlostního internetu, který je po dvou letech dostupný na více než 90 % všech pevných telefonních linek.

Komerčně začne Telefonica O2 Czech Republic nabízet televizi prostřednictvím pevné telefonní linky ve 3. čtvrtletí 2006. Televizi bude možné sledovat ve formátu MPEG4. Pro zachování podobné kvality a stejného rozlišení jako u digitální televize jí stačí proti kodeku MPEG2 poloviční datový tok. Společnost tak vystačí s datovým streamem o rychlosti cca 2,8 Mb/s, zatímco u digitálního vysílání se průměr pohybuje okolo 4-5 Mb/s. Kvůli chystané nabídce Telefonica O2 postupně zavádí novou technologii ADSL 2+, která dosavadní rychlost na pevné telefonní lince více než zdvojnásobuje. Nová kapacita se plně využije pro IPTV. Společnost převzala službu od mateřské Telefonicy, která jí komerčně nabízí od roku 2004 pod názvem Imagenio. V současné době ji ve Španělsku využívá 300 000 domácností.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.