Aktuality -> IT Business - 20. 6. 2005

Telefónica dokončila akvizici v Českém Telecomu

Poté, co byla přijata příslušná schvalovací rozhodnutí, Telefónica a Fond národního majetku završily prodej 51,1% podílu v Českém Telecomu. Cena, za kterou se prodej 51,1 % základního jmění této telekomunikační společnosti uskutečnil, dosáhla podle předpokladu 2,746 mld. EUR. Získáním Českého Telecomu Telefónica dále rozvíjí svou strategii, v rámci níž doplňuje organický růst selektivními akvizicemi telekomunikačních operátorů se silným postavením na příslušných trzích.

Začlenění Českého Telecomu do skupiny Telefónica dokonale zapadá do strategického cíle Telefóniky stát se v roce 2008 největší světovou společností působící v segmentu pevných i mobilních telekomunikací. Akvizice českého operátora umožní Telefónice dosáhnout po celém světě více než 140 milionů zákazníků. Telefónica hodlá znovu nastartovat a zrychlit realizaci strategického plánu Českého Telecomu, která se bude opírat o kvalitní lidský potenciál společnosti, a zároveň přinést synergické efekty i zvýšení efektivnosti, které budou získány díky integraci společnosti do skupiny s celosvětovou působností i zkušenostmi. Telefónica zvláště podpoří Český Telecom v rozvoji a využití vysokého růstového potenciálu českého trhu širokopásmových služeb a mobilních služeb třetí generace.

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.