- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Tablety ve školách základní vybavení nenahradí
Po celé České republice přestává být výuka s použitím tabletů raritou. Mobilní dotyková zařízení jsou módním trendem, který podporuje stát. O jejich roli ve výuce panují rozličné názory. Dle slov zástupců Soukromé střední školy výpočetní techniky v Praze je především žádoucí, aby bylo na řadě škol doplněno přednostně základní počítačové vybavení. Výuka na tabletech pak musí být postavena tak, aby žák informace nejenže na internetu našel, ale uměl si je zároveň zapamatovat.


Podle mnohých zastánců tablety zatraktivňují výuku. Existuje však i několik otazníků. Zkušenosti s využitím tabletů mají například i na Soukromé střední škole výpočetní techniky. „My jsme v tomto ohledu školou atypickou. Pokud vyučující potřebuje při výuce využít tablet, tak to s ohledem na naši specializaci a množství počítačů není problémem. Nicméně i s těmito prostředky je nutné nakládat opatrně. Je potřeba, aby informace, které žák nalezne na Internetu, uměl zpracovávat a do jisté míry i uchovávat. Pokud tomu tak není, tak je to obrovská chyba. Ta se nám může v budoucnu vymstít,“ říká ředitel SSŠVT Martin Vodička.
V celé řadě škol navíc chybí základní vybavení v oblasti informačních technologií. „Tím myslím dostatečné množství počítačů, které jsou schopné vyhovět požadavkům nejnovějšího softwaru, servery a kvalitní infrastruktura. Toto by mělo být prioritou projektů zaměřených na informační technologie,“ domnívá se ředitel SSŠVT Martin Vodička s tím, že tablety jako takové jsou samozřejmě přínosem a považuje je za vhodný doplněk interaktivní výuky.
Podle některých psychologů přemíra digitalizace světa škodí lidskému mozku, protože jsme některé činnosti nechali přístrojům. Tím pádem se mozek zjednodušuje a lidé hloupnou. I přesto si tablety našly místo u dětí i doma a nyní se stávají součástí školní výbavy. Míra užití zatím zůstává neznámá. Školy by si měly společně s pořizováním tabletů jasně určit plán počtu hodin, kdy jsou využívané ve výuce, zamezení hraní her či „surfování“ po internetu mimo školní zadání.
Tablet je vhodná učební pomůcka pro moderní vzdělávání. Umožňuje snadný a okamžitý přístup k nepřeberným digitálním zdrojům – informacím na internetu, elektronickým učebnicím, speciálním vzdělávacím aplikacím. Správné použití přístrojů vede k větší spolupráci žáka a učitele a nedochází jen k pasivnímu příjmu vědomostí.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |