facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 29. 3. 2007

Systém ENUM na konferenci Moderní síťová řešení

ENUM_713.jpgSdružení CZ.NIC, správce národní domény CZ, prezentovalo výhody použití technologie ENUM návštěvníkům konference Moderní síťová řešení, která se konala 28. března v pankráckém konferenčním centru CITY. V rámci příspěvku na konferenci byl vysvětlen princip telefonování po internetu pomocí ENUM a jmenovány nutné předpoklady, které je třeba pro využití ENUM, a tedy i snížení nákladů na telefonování, splnit.

Sdružení CZ.NIC spustilo systém ENUM do komerčního provozu 22. ledna letošního roku, v ČR je zatím zaregistrováno bezmála 2 500 domén ENUM, které reprezentují téměř 540 tisíc telefonních čísel. Tento počet domén řadí Českou republiku mezi největší registry domén ENUM na světě. Domény ENUM registruje devět registrátorů, ve své síti podporují ENUM dva telekomunikační operátoři, několik dalších se na podporu volání pomocí ENUM připravuje. Prvním veřejným telekomunikačním operátorem, který podporuje ENUM ve své síti a zaregistroval ENUM domény všem svým zákazníkům, je od počátku letošního roku společnost IPEX. Systém ENUM využívá v současné době z evropských zemí také Rakousko, Německo, Polsko, Finsko, Rumunsko a Švýcarsko, testovací provoz běží v několika dalších státech. Národní doména ENUM je delegována prakticky ve všech evropských zemích.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.