facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 25. 11. 2016

Našim zákazníkům zjednodušujeme práci a zvyšujeme jejich produktivitu

říkají Stanislav Hybášek a Tomáš Páral, zakladatelé MoroSystems

zakladatelé MoroSystemsSpolečnost MoroSystems založili v roce 2006 tři spolužáci z brněnské informatiky, které bavilo vyvíjet software v jazyce Java a viděli, že poptávka po takových aplikacích rychle roste. Proto založili firmu, která za jedinou dekádu vyrostla tak, že dnes zaměstnává více než 120 lidí a nabízí širokou škálu IT řešení a služeb. Zabývá se tvorbou a implementací podnikových informačních systémů, mobilních a webových aplikací a portálů. Svůj úspěch prý staví na tom, že se nebojí používat nejmodernější technologie a vždy usilují o to, aby pro zákazníka navrhli a dodali nejlepší možné řešení. Více už vám prozradí přímo zakladatelé společnosti, které jsme krátce vyzpovídali.



Vaše společnost letos slaví první kulaté výročí. To je jistě dobrá příležitost se ohlédnout a připomenout významné milníky, které formovaly její dnešní podobu. Na které momenty dodnes vzpomínáte?

Stanislav Hybášek: Těch momentů, které by stály za zmínku, je strašně moc. Já moc rád vzpomínám na začátky, kdy jsme se snažili skloubit studium a práci. Hned od začátku jsme potkali spoustu skvělých a talentovaných lidí, kteří se k nám přidali, protože měli stejnou vizi jako my – vyvíjet velké internetové a intranetové systémy a dělat to správně.

Tomáš Páral: Milníků, které nás formovaly, je několik. Uvedu dva z nich. Firmu jsme založili ještě na vysoké škole jako reakci na zvýšenou poptávku po našich službách, které jsme jako živnostníci poskytovali již od roku 2004. Chtěli jsme dělat věci jinak a lépe než zavedené firmy a odlišit se od nich, proto jsme zvolili claim Černý kůň vývoje softwaru. Chtěli jsme dát světu vědět, že je zde firma, na kterou je dobré vsadit. Bylo to období formování našich hodnot, na nichž je společnost postavena dodnes. V průběhu let jsme měli štěstí na skvělé kolegy, projekty i zákazníky. Nedělali jsme mnoho chyb. Když jsme nějakou udělali, dělali jsme možné i nemožné, abychom věci napravili. Hrajeme férově a naši kolegové i zákazníci to umí ocenit.


Jak se postupně vyvíjelo portfolio produktů a služeb, které vaše firma poskytuje?

Stanislav Hybášek:Firmu jsme založili v roce 2006 v reakci na zvýšenou poptávku po službách vývoje nad platformou Java/J2EE. Outsourcing vývojových kapacit byl pro několik prvních let náš hlavní byznys, externě jsme pomáhali větším a zaběhlým firmám, jako je slovenský Datalan, Lundegaard nebo oXy Online. Po krizi v roce 2010 začaly přibývat projekty vývoje systémů na zakázku, z nichž největší, který v současnosti řešíme, je platforma pro vytváření a plánování marketingových kampaní pro našeho klienta eBay po celém světě.

Naše snaha maximálně zefektivnit vývojový proces a spolupráci na projektech se projevovala i v technologiích, které jsme sami používali. Oblíbili jsme si Atlassian nástroje Confluence a JIRA a postupně začali používat celou platformu, kterou Atlassian nabízí. Od roku 2010 jsme partnery Atlassian a implementujeme jeho nástroje. Portfolio Atlassian nástrojů jsme sami doplnili o několik vlastních produktů, jako je například JIRA2JIRA Connector.

Díky spolupráci s nadnárodní firmou Diebold Nixdorf jsme si také vytvořili kompetence v oblasti platebních systémů v maloobchodě, petrol průmyslu a bankovním sektoru. Právě díky znalostem architektury transakčních systémů a principů platebních řešení jsme vytvořili tým s kompetencemi v oblasti BI a dalšího zpracování získaných dat a v posledním roce jsme vytvořili mobilní tým vyvíjející aplikace nad platformami iOS a Android.


Jak se za dobu existence vaší společnosti proměnili vaši zákazníci?

Tomáš Páral: Naším typickým zákazníkem je firma, která potřebuje informační systém pro podporu řízení nějakého ze svých procesů a nevyhovují jí krabicová řešení, kterých je dnes na trhu plno. Na základě odborných konzultací našim zákazníkům navrhujeme řešení, která plně podporují jejich podnikání. Vždy volíme nejvhodnější technologie a nástroje pro daný projekt. Specializujeme se na platformu Java/JEE, která je z našeho pohledu tou nejvhodnější platformou pro tvorbu systémů, u nichž je kladen důraz na dlouhodobou životnost, rozšiřitelnost, spravovatelnost, zabezpečení dat a výkon. Naše řešení často nestavíme na zelené louce, ale využíváme vhodných open source technologií a knihoven platformy Java, produktů Atlassian nebo podnikového portálu Liferay.

Naši zákazníci jsou čím dál více nakloněni agilnímu způsobuspolupráce, při kterém aktivně participují v řešitelském týmu. Uvědomují si, že je to ten nejsprávnější způsob dodávky tak, aby dostali přesně to, co potřebují.


Jaké zkušenosti vám přinesla práce na projektech pro zákazníky v zahraničí? Můžete konkrétně zmínit některé z nich?

Stanislav Hybášek: Díky spolupráci s Diebold Nixdorf a eBay jsme se dostali k mnoha mezinárodním projektům. V loňském roce jsme realizovali 87 zahraničních cest a poznali jsme, jak to funguje ve velkých firmách a na multikulturních projektech. Naši lidé se podívali do vývojových kanceláří velkých nadnárodních bank. V oblasti platebních řešení jsme realizovali projekty pro Total, síť čerpacích stanic Shell, nebo MasterCard s jeho programem Priceless Specials. Z každého projektu jsme si přinesli zkušenost s vývojem v mezinárodním týmu a ty nejlepší tipy jsme začali implementovat u nás. Také si ale vždy uvědomujeme, co určitě nikdy dělat nechceme.


Jak dál? S jakou vizí otevíráte druhou dekádu firmy MoroSystems? Láká vás nějaká úplně nová oblast IT řešení, ve které byste se chtěli prosadit?

Stanislav Hybášek:Mojí vizí je vybudovat z MoroSystems lifestyle firmu. Vytvořit místo, které pro nás bude víc než jen práce a kam se budeme každé pondělí těšit. Takového ducha bych chtěl ve firmě udržet i ve chvíli, kdy otevřeme kanceláře v zahraničí a nabereme kolegy, kteří nemluví jen česky nebo slovensky. Čím více budeme růst, tím více se budeme snažit, abychom si takovou atmosféru udrželi.

V příštích deseti letech se budeme nadále věnovat tomu, co umíme a v čem jsme dobří – outsourcing vývojových týmů, zakázkový vývoj webových aplikací, konzultace a implementace Atlassian nástrojů do firem za účelem jejich zefektivnění a v neposlední řadě vývoj systémů v oblasti platebních řešení. Právě v systémech pracujících s velkým množstvím transakčních dat vidíme velký potenciál pro cloudové aplikace a BI řešení, na které se chceme více soustředit.

Tomáš Páral: Druhou dekádu otvíráme s odvážnými sny přinášet zajímavé projekty ze zahraničí. Naším posláním je pomáhat zákazníkům ve zlepšování spolupráce, komunikace a práce s informacemi pomocí implementace softwarových řešení. Uvidíme, kam nás toto poslání zavede.


 
  

- PR -

Dotykové displeje Sharp pro interaktivní spolupráci

2. část: Modelová řada LB


V minulém vydání jsme pro vás zmapovali aktuální nabídku kolaborativních displejů značky Sharp, vysvětlili jsme hlavní rozdíly mezi jednotlivými modelovými řadami a blíže jsme popsali nejvyšší řadu LA. Dnes vám představíme střední řadu označenou zkratkou LB (B jako Business).