Aktuality -> IT Business - 2. 6. 2014

Společnosti Gemma Systems a Dynamica vytvořily koncern G2D

Cílem sdružení je zvýšit šanci firem v soutěžích o veřejné zakázky. Koncern G2D tvoří tři společnosti – dvě české, Gemma Systems a Dynamica, a slovenská „dcera“ Gemma Systems. Všechny si zachovávají právní subjektivitu. Vznik koncernu G2D oznámilo vedení firem na společném výročním zasedání minulý týden.



„Vytvořením koncernu završujeme změny v organizační struktuře, se kterými jsme začali v loňském roce. Sdružení firem do jednoho koncernu nám umožní účastnit se soutěží o větší zakázky, než jsme mohli jako jednotlivé firmy,“ vysvětlil důvod vytvoření koncernu jednatel Gemma Systems a předseda představenstva Dynamica Pavel Staněk. Společnosti ale mohou a budou i nadále vystupovat také jako samostatné právní subjekty.

 

Dalším důvodem je i transparentnější komunikace navenek. „Stávalo se nám například, že k zákazníkovi Dynamica přijel náš pracovník v autě s logem Gemma Systems a zákazník byl zmaten,“ říká tajemník nového koncernu Mojmír Gazárek. Název koncernu vznikl z počátečních písmen názvů členských společností. Číslovka „2“ vyjadřuje českou a slovenskou firmu GEMMA Systems. Změny v organizační struktuře společností začaly v roce 2013 vznikem čtyř nových pracovních skupin pro ERP, CRM a technologie. Čtvrtým týmem působícím nad úrovní jednotlivých firem se stal backoffice.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.