facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 24. 10. 2014

Společnost Atos představila nové vedení a strategické záměry na českém trhu

IT podpora Olympijských her, digitální vzdělávání ve školách nebo výzvy, před kterými stojí společnosti podnikající v energetice. To byla témata vůbec první tiskové konference, kterou uspořádalo české a slovenské zastoupení nadnárodní společnosti Atos. Firma stojící v tuzemsku za řadou IT projektů pro veřejný i soukromý sektor momentálně prochází větší integrací obou zemí, především v oblasti top managementu a delivery.



Atos působí na poli systémové integrace ve více jak padesáti zemích světa a je považován za vůbec největší evropskou IT firmu současnosti. Pro „běžného“ smrtelníka je to ta společnost, jejíž logo se letos v létě objevovalo během přenosů z Olympijských her. Atos je jejich technologickým partnerem od roku 2002 a v Londýně měl na starosti vše od obměny hardwaru, přes zajištění ICT bezpečnosti, intranet sportovců, až po testování konektivity v místech konání a měřicí systémy.

 

V České republice a na Slovensku působí Atos od roku 2011, kdy se francouzský Atos Origin spojil se Siemens IT Solutions and Services (dříve Siemens Business Solutions). V tuzemsku má za sebou například outsourcing výroby osobních dokladů nebo projekt smart meteringu pro ČEZ. Kromě systémové integrace, outsourcingu a služeb spojených s podporou provozu informačních systémů u zákazníků, se Atos angažuje také ve státní správě. Jednou z jeho strategických priorit je oblast vzdělávání, především tvorba a poskytování digitálního vzdělávacího obsahu pro všeobecné i odborné školy. Momentálně má několik takových projektů na Slovensku a chystá se je přenést také do českého prostředí. „Nůžky mezi vzdělávací praxí a informačními technologiemi se už delší dobu rozcházejí. Nejlépe je to vidět v odborném školství. Učitelé zde mnohdy učí podle učebnic starých dvacet, pětadvacet let. Z praxe a od velkých investorů v regionech je ale čím dál intenzivněji slyšet požadavek na změnu systému výuky a jinou přípravu budoucích strojařů, elektrotechniků, chemiků, stavařů a jiných odborných profesí,“ řekl Emil Fitoš, který je od začátku letošního roku generálním ředitelem českého a slovenského zastoupení společnosti Atos. „Spojení IT a školství přitom není o vybavení škol počítači a jejich připojení k internetu. To samo o sobě nestačí. Je třeba pracovat na nasazování digitálního edukačního obsahu, který částečně nahradí staré postupy výuky, umožní studentům interaktivně poznávat dané jevy a učitelům usnadní práci s udržením pozornosti a motivace žáků,“ dodal Fitoš. Při tvorbě digitálního edukačního obsahu Atos spolupracuje se zaměstnaneckými sdruženími, které takto mohou ovlivnit obsah výuky a její modernizaci. Podle Fitoše je o takové pomůcky zájem i na českém Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy.

 

V další části tiskové konference hovořil Jiří Stich, který se v Atosu bude koncentrovat na inteligentní sítě, analytické úlohy nad daty distribučních soustav, ale také na bezpečnost distribučních sítí a elektromobilitu. „Tuzemský Atos vznikl z francouzského Atos Origin a německého Siemens IT Solutions and Services. Obě země jsou evropskými lídry v oblasti energetiky a proto je jasné, že nově vzniklá firma získala silné portfolio produktů a řešení pro utilitní zákazníky,“ připomněl Stich.

 

Poměrně čerstvou zprávou, která zasáhne také tuzemské aktivity Atosu, je akvizice globální společnosti Bull. Ta v ČR působí především na poli bezpečnostních systémů pro veřejnou správu a finanční instituce a také v oblasti bankovních systémů. Díky integraci, která má být spuštěna na začátku příštího roku, by tak Atos měl posílit své postavení v těchto oblastech.

 

Lukáš Dolníček, foto: D&Y


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.