facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 5. 12. 2005

Špatná regulace českého telekomunikačního trhu

Po špatných výsledcích v měření míry korupce si Česká republika nestojí dobře ani v podmínkách podnikání na telekomunikačním trhu. Podle nezávislé studie Regulatory Scorecard 2005 vypracované Evropskou asociací kompetetivních telekomunikací (ECTA), která hodnotí úroveň regulace telekomunikačních trhů, patří Česká republika mezi státy s nejhoršími podmínkami pro podnikání v telekomunikacích. Z 16 hodnocených členských států se Česko umístilo na 4. místě od konce. Nejpříznivější prostředí je ve Velké Británii, Dánsku a Francii, naopak nejhůře si stojí vedle nás i Polsko, Řecko a Německo.

Zpráva poukazuje zejména na nebezpečí, které vyplývá ze znovuobnovení postavení dřívějších monopolních operátorů. Negativním důsledkem je nižší míra investic do telekomunikačního sektoru a nízká atraktivita pro nové investory. Studie upozorňuje, že každá země má svá slabá a silná místa. Česká republika zaostává v implementaci nového regulačního rámce elektronických komunikací. Také český trh vysokorychlostního přístupu na internet je hodnocen jako nedostatečně konkurenční.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.