facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 2. 3. 2006

Sony představuje digitální fotoaparáty řady H

Sony_H_609.jpgSrdce obou modelů tvoří CCD snímač Sony Super HAD o velikosti 1/2,5“. Fotoaparát Cyber-shot H5 je osazen CCD snímačem s efektivním rozlišením 7,2 Mpx, zatímco Cyber-shot H2 je osazen CCD snímačem s efektivním rozlišením 6 Mpx. Kromě výkonného objektivu Carl Zeiss Vario-Tessar s dvanáctinásobným optickým zoomem oba fotoaparáty navíc disponují funkcí 24x zvětšení Precision Digital Zoom. Model Cyber-shot H2 nabízí také 52x zvětšením v režimu VGA Smart Zoom, které u modelu Cyber-shot H5 dosahuje ve stejném režimu zvětšení až 57x.

Univerzální objektiv určený pro široké využití disponuje rozsahem ohniskových vzdáleností 36–432 mm (přepočteno na kinofilm) při světelnosti F 2,8–3,7 a v režimu Makro umožňuje snímání již ze vzdálenosti 2 cm od fotografovaného objektu. Kroužek objektivu je pro větší pevnost vyroben z hliníku. Využitelnost objektivu ještě rozšiřuje možnost využít supervýkonný zoom i při natáčení videozáběrů v režimu MPEG VX Fine. Díky technologii STAMINA a efektivnímu využití energie lze pořídit až 400 snímků na jedno nabití dodávaných Ni-MH akumulátorů. Kromě automatických režimů, které usnadňují a urychlují práci s fotoaparátem, umožňují oba modely manuální nastavení expozice.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.