- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Sociální sítě zanechávají v lidech negativní pocity a podporují žárlivost
Za zrodem sociálních sítí stála touha po snadném kontaktu s přáteli a vzájemném sdílení hezkých vzpomínek. V současnosti ale sociální sítě zanechávají v lidech spíše negativní pocity. Neustálá prezentace úspěchů a hezkých zážitků podporuje žárlivost, vyvolává pocit úzkosti a vytváří na uživatele tlak, aby byli stejně úspěšní a spokojení. V důsledku si lidé závidí zdánlivě šťastnější životy, které na sociálních sítích prezentují. Ze sociálních sítí se staly sítě asociální, které podněcují naše horší stránky.


Uvedené negativní dopady sociálních sítí dokládá průzkum společnosti Kaspersky Lab, kterého se zúčastnilo 16 750 lidí po celém světě. Tento průzkum odhalil frustraci, kterou způsobují sociální média. Uživatelé po návštěvě sociálních sítí často zažívají negativní emoce, které mají hned několik příčin a přebijí pozitivní efekt těchto platforem.
Jednou z příčin je např. honba za „lajky“, kdy je většina lidí zklamaná, když nedostanou za svůj příspěvek tolik palců nahoru, kolik si představovali. 42 % dotázaných dokonce žárlí na své kamarády, kteří jich dostali více. Ačkoliv uživatelé na sociálních sítích touží po příjemných pocitech, po zhlédnutí šťastných příspěvků svých přátel odkazujících na prázdniny, koníčky nebo party odcházejí od internetu s pocitem hořkosti. Například 59 % respondentů bylo nešťastných, když viděli fotky z party, na kterou nebyli pozváni. Dalších 45 % uvedlo, že spokojené dovolenkové fotky přátel na ně měly negativní vliv. Nicméně uživatele nedeptají pouze statusy jiných, ale i jejich vlastní z minulosti. 37 % z nich si při pohledu na tyto vzpomínky myslí, že jejich minulost byla daleko šťastnější než současnost.
Už dřívější výzkum Kaspersky Lab dokládá frustraci sociálními médii tím, že 78 % dotázaných uživatelů zvažovalo nebo zvažuje jejich úplné opuštění. To, co je nutí na Facebooku či Instagramu setrvat, je strach ze ztráty kontaktu s kamarády a svých digitálních vzpomínek (fotografií, či videí).
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |