facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 14. 9. 2018

Slovenský chatbot pro aerolinky získal české investory

Slovenská společnost Aviget si na pražský PitchdAI přijela pro pětimilionovou podporu od dvou soukromých českých investorů. Nabídla jim zajímavý produkt, poskytující servis pro letecké společnosti disponující technologií umělé inteligence.



Specializací Avigetu je vytěžování dat a jejich využití pro automatizaci specifických procesů. V tak náročných provozech, jako je zázemí leteckých společností, to může znamenat zásadní konkurenční výhodu – zvládne bezchybně zpracovat řadu úkonů, které by jinak museli řešit lidé. Zaměstnancům callcenter a přepážek tak přichází na pomoc umělá inteligence, která pomůže zmenšit fronty i zrychlit odbavení.

Vždy příjemný, vstřícný a trpělivý chatbot Avigetu s cestujícím probere jeho požadavky a přání, ať se během rozhovoru mění jakkoliv. Je schopen zjistit lety, seřadit je podle dostupných cen, zarezervovat letenku, vyřídit check-in. Stejně snadno s ním vyřídíte doplňkové služby, včetně rezervace hotelu či auta v místě destinace.

Jedním ze zásadních důvodů pro získání investorské podpory byl fakt, že Aviget lze velmi snadno implementovat do většiny provozů aerolinek a plánuje v první fázi podporu 27 světových jazyků.

„Aviget mě napadlo založit během práce na rezervačním oddělení nízkonákladové letecké společnosti“, říká Peter Kollár, zakladatel Avigetu. „Často se stávalo, že jsme z provozních důvodů museli rušit větší množství letů, což působilo přetížení našich zaměstnanců v call centru i na letištních přepážkách. Neschopnost včas odbavovat požadavky cestujících velmi komplikovala provoz a v konečném důsledku ohrožovala celou firmu.“

„V roce 2017 jsem se rozhodl začít intenzivně pracovat na vlastním projektu. Chtěl jsem popsané výzvy vyřešit autonomní formou, s využitím umělé inteligence. S kolegou Milanem Haladou jsme vytvořili prototyp chatbotu, který jsme leteckým společnostem poprvé představili na výstavě Passenger Technology Solutions v Hamburgu téhož roku. A pak už to šlo rychle.“, vypráví Peter.

Hledání investorů nebylo snadné. „Díky setkání s Petrem Šrámkem jsem narazil na AI Startup Incubator. Jeho tým nám pomohl připravit produkt pro soukromé investory (Vlastimil Palata a druhý investor zastoupený společností Dibiti) a následně i získat potřebnou investici. Získané prostředky využijeme na další vývoj produktu, obchodní a marketingové aktivity.“, doplňuje Peter.


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.