Aktuality -> IT společnost - 13. 9. 2013

Seminář Smart Data se zaměřil na analytiku v obchodních procesech

janca_profinit.jpgTrendy ve zpracování dat a scénáře jejich využití v obchodních procesech byly hlavním tématem semináře Smart Data. Ten pro své zákazníky z řad bank, pojišťoven a telco firem uspořádala ve středu 11. září společnost Profinit. Řeč byla především o moderních postupech při oslovování klientů a analýze dat.

V prvním přednáškovém bloku zazněla v příjemném prostředí Písecké brány například prezentace Martiny Dvořákové (Profinit) na téma customer intelligence. Ta poukázala například na aktuální problémy spojené s efektivitou kampaní, jako dlouhodobě klesající úspěšnost cross sellingu, nákladné a neúspěšné akvizice nebo vysoké procento odchodovosti klientů, a způsoby, jak je prostřednictvím technologií a moderních marketingových nástrojů řešit.

Druhou část programu otevřel Jakub Hytka starající se o data mining ČSOB. Ten přibližně čtyřicítku účastníků setkání seznámil s historií a aktuálním směřováním direct marketingu v této bance. „Direct marketing je považován za těžký nástroj, který je schopen silově protlačit produkty. Čím dál víc se ukazuje, že od určitého bodu přestává být tento způsob podpory prodeje efektivní. Začíná se prosazovat nenucené přilákání klienta a následné reagování na jeho potřebu. To je podle mě klíč k vysokým responsím,“ řekl Hytka. Stejně jako Dvořáková upozornil, že počet bankovních marketingových kampaní neustále roste, ale zároveň se snižuje procento úspěšně oslovených lidí. Hlavní roli proto s rozvojem technologií podle něj přebírají tzv. mikrokampaně. „Jde o to jít dál za hranice tradiční segmentace, zaměřit se na úzce specifikované profily zákazníků a ty pomocí mikrokampaně oslovit konkrétním produktem,“ popsal. Budoucí výzvy oboru podle Hytky leží v oblasti nestrukturovaných textových dat, online analytiky a analýzy sociálních médií.

profinit_publikum.jpgProtože byla v publiku značná část zástupců finančních institucí, došla řeč i na prevenci podvodů, které mají na svědomí zaměstnanci. „Zaměstnanec má většinou klíče ke všemu. Podle průzkumů ztratí společnosti napříč obory kolem 5 % svých tržeb v důsledku fraudů,“ uvedl ve své prezentaci Petr Paščenko z Profinitu s tím, že typický útočník je v 78 procentech zaměstnanec na manažerské pozici. „Způsoby, jak odhalit útok, jsou od těch jednoduchých, kdy na to náhodou přijdeme, až po proaktivní detekční systémy. Zajímavou možností předcházení fraudům je také analýza sociálních vazeb,“ upozornil Paščenko.

Během dopoledne byly představeny také některé úspěšné projekty Profinitu, například realizace mobilního kanálu pro oslovování zákazníků pro Reiffeisen Bank v Srbsku. Řečníci se shodli, že digitální marketing hraje v komunikaci banky s klientem čím dál důležitější roli. Jde přitom o to nabídnout klientovi vlastní obsah prostřednictvím pro něj zajímavého kanálu, například wi-fi připojení zdarma.

V popolední prezentaci se pak Pavel Janča z Profinitu věnoval technické stránce platformy Hadoop.

-ld-

 
  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.

  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.