facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 20. 9. 2006

Sdružení CZ.NIC spouští systém ENUM

CZNIC_spusteni_ENUM_638.jpgSdružení CZ.NIC, správce národní domény CZ, zahájilo testovací provoz systému ENUM a registrace domén ENUM. V období testovacího provozu bude systém z technického hlediska plně funkční, na základě zkušeností z provozu budou pouze odladěny specifika registrace domén ENUM oproti registracím domén CZ, zejména pak proces ověřování uživatelů telefonních čísel (tzv. validace). Spuštění systému ENUM do plného provozu je plánováno na leden 2007.

Systém ENUM v sobě spojuje výhody běžné a IP telefonie, umožňuje uživatelům jakéhokoliv telefonního čísla zaregistrovat si k tomuto číslu speciální internetovou doménu s informací, jak se na toto číslo dovolat po internetu. Na čísla s ENUM doménou je pak možné volat zdarma bez ohledu na to, v síti jakého telekomunikačního operátora se číslo nachází (včetně zahraničních sítí). Systém ENUM již funguje v několika sousedních státech (např. Německo a Rakousko), v České republice pověřilo Ministerstvo informatiky jeho zavedením a správou sdružení CZ.NIC. V rámci testovacího provozu nebude sdružení CZ.NIC vybírat od registrátorů žádné poplatky za registraci domén ENUM. Celý následující rok bude registrační poplatek činit pouze 1 Kč. Ceny pro koncové zákazníky stanoví sami registrátoři ENUM domén.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.