Aktuality -> IT společnost - 19. 5. 2021 - Zdeněk Gric

SAS spouští bezplatné kurzy datové gramotnosti

Společnost SAS zavádí bezplatné online kurzy datové gramotnosti. Hlavním cílem je pomoci lidem lépe se orientovat ve světě zaplaveném daty. Datová gramotnost je schopnost spotřebovávat, interpretovat a porozumět datům a představuje základní dovednost pro úspěch v dnešním světě i na pracovištích. Prostřednictvím nových kurzů a bezplatného nástroje pro pedagogy zpřístupňuje SAS datovou gramotnost pro všechny. Novinku představila společnost SAS v rámci celosvětové konference SAS Global Forum 2021.



Od obsahu sociálních médií přes inteligentní hodinky až po domácí monitory se data stala základní součástí našeho života. Kurzy datové gramotnosti vychází z dnešních výzev v oblasti dezinformací. V uplynulém roce pandemie zdůraznila kritickou a naléhavou potřebu dovedností v oblasti datové gramotnosti.

Nové kurzy datové gramotnosti SAS sledují cesty rodiče, majitele malé firmy a odborníka na veřejné zdraví, kteří pomocí dat procházejí a řeší problémy během pandemie. Kurz se také zaměřuje na etické výzvy práce s daty. Datová etika se týká toho, jak odpovědně vyhledávat, interpretovat a prezentovat data, včetně morálních úsudků, které se při práci s daty činí.

Kurzy se zabývají i tím, jak předsudky ovlivňují způsoby, jakými se komunikuje. Pomůžou lidem získat sebevědomí a dovednosti, zpochybňovat příběhy, které lidé vyprávějí s fakty, a také poskytnou návody, jak lze s daty pracovat odpovědněji. První dva ze šesti modulů jsou nyní k dispozici na https://curiosity.sas.com/en/programs/edu-outreach-building-a-data-literate-future.html. Můžete rovněž sledovat živou přednášku na toto téma dne 20. května v 15:00 hod. - „Proč by vám mělo záležet na datové gramotnosti“ - https://www.joinclubhouse.com/event/xVpXEb0m .


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.