Rohlik.cz se ubránil hackerskému útoku

Online prodejce potravin Rohlik.cz se včera ocitl pod masivním hackerským útokem. Jednalo se o DDoS, při kterém se e-shop přehltil četnými požadavky vysílanými z rozptýlených počítačů po celém světě.



„Ve večerních hodinách jsme čelili až 5000 požadavkům za minutu. Server se zahltil a na několik minut zcela vypadl. Větším škodám se nám ale podařilo zabránit,“ popisoval Ondřej Klamt, technický ředitel společnosti Rohlik.cz. „Jednalo se určitě o jeden z nejhorších útoků na náš online obchod.“

Hackerský útok na e-shop Rohlik.cz trval dohromady zhruba 40 minut, čistý čas výpadku byl kolem 13 minut. „V tu dobu naši zákazníci nemohli objednávku dokončit, či jim náš web padal nebo se vůbec nenačetl. Moc se jim za to omlouváme. Je ale potřeba říci, že se šlo o zcela profesionální útok na naše datové centrum s cílem nás poškodit,“ popisoval Ondřej Klamt. Podobné hrozbě čelil Rohlik.cz před 19 měsíci.

Vše vypadalo nenápadně. Server postupně zahlcovaly požadavky z celého světa. Nejprve to byly stovky, poté až tisíce objednávek za minutu. „Hackerské napadení jsme odhalili během několika minut a podařilo se nám ho úspěšně odvrátit. Pozitivem je, že jsme si alespoň otestovali traffic na naší stránce a naše nově upravené technologie. Příště budeme daleko více připravenější,“ konstatoval Ondřej Klamt, jehož tým zpočátku postupoval tak, že odstřihl všechny objednávky proudící ze zahraničí.


 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.