Regionální centrála HP v Rudné u Prahy

HP_Rudna623.jpgHewlett-Packard zakládá v České republice regionální centrálu, která bude řídit výrobu a distribuci produktů pro tisk a zpracování obrazu a osobních počítačů v Evropě, na středním Východě a v Africe (EMEA). Nové ústředí, které je umístěno v logistickém areálu v Rudné u Prahy bude otevřeno v červnu 2006, pásku slavnostně přestřihli zástupci HP už 30. května. Celková výše investice se odhaduje na 275 milionů Kč (přibližně 9,5 milionu Euro) a povede ke vzniku 100 nových, vysoce kvalifikovaných pracovních míst se zaměřením na informační technologie, nákup, logistiku, plánování a řízení výroby.

Za důležité je rovněž považováno zahájení spolupráce s českými technickými a ekonomickými univerzitami, jejichž studenti dostanou příležitost zúčastnit se praktických školení v HP v České republice i v zahraničí.
Možná to nevíte, ale většina HP produkce osobních počítačů pochází od subdodavatelů z ČR. Nicméně vývoj a design je záležitostí zahraničních center. Pro umístění centra do Rudné hovořily silné vládní pobídky, 2x vyšší než pro vnitřní Prahu, možnost další expanze a blízkost ruzyňského letiště. Mimochodem, pracovat v místnostech, kterým se říká „open space“ by se mi asi moc nelíbilo, i když něco podobného v malém máme přímo v naší redakci.

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.