Aktuality -> Hardware - 10. 8. 2016

První monitor Philips s vysouvací webkamerou

Společnost MMD představila první monitor Philips s webkamerou, která se skrývá v rámečku obrazovky a v případě potřeby se vysune. Nový 27palcový model 272B7QPTKEB, který by se měl objevit na trhu v srpnu, tak kombinuje bezpečnosti a vysoký výkon. Nabízí čistý obraz s Quad HD rozlišením, široké pozorovací úhly díky IPS panelu, rozhraní USB 3.0 pro svižnější přenos dat a k životnímu prostředí šetrnou technologii PowerSensor. Další monitory s vysouvací webkamerou budou následovat v průběhu tohoto roku, například s úhlopříčkou 24 palců nebo s UHD rozlišením.



„S rostoucím vědomím potenciálně ohrožených míst v bezpečnosti si mnoho uživatelů nepřeje, aby webkamera celý den mířila na jejich pracovní stůl,” řekl František Koutník, country manager pro Českou republiku a Slovensko společnosti MMD. „Webkamera nejnovějšího monitoru 272B7QPTKEB tyto obavy zažene. Podle potřeby se během meetingů vysune, a jinak zůstává pohodlně skrytá.“

Nový model stejně jako ostatní profesionální monitory Philips disponuje řadou dalších funkcí, zvyšujících produktivitu. Kvůli ultra úzkému rámečku je prostor na obrazovce maximální. Monitor lze připojit k počítači pomocí digitálního DisplayPortu a HDMI. Model 272B7QPTKEB rovněž podporuje funkci „Daisy Chaining” - ta umožňuje propojit dohromady několik zařízení za použití jediného připojení mezi každými dvěma z nich. Toto uspořádání kabelů s jedním DisplayPortem mezi sadou monitorů zajistí i přehlednější nastavení systému. Hlavní výhodou je vyšší produktivita a bezproblémový multitasking.

Energetická spotřeba monitoru je díky inovativním senzorům velice nízká. Technologie PowerSensor je schopná poznat, jestli někdo sedí před monitorem, a automaticky sníží jas obrazovky, pokud se uživatel vzdálí.

Nový monitor Philips 272B7QPTKEB bude k dispozici od srpna za cenu 18 999 Kč (699 eur).


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.