facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 5. 11. 2009

Programování telefonního systému a terminálů

SIP telefony Aastra a Asterisk Open Source PBX

Společnost Aastra Technologies Limited oznámila nabídku sady XML aplikací s otevřeným zdrojovým kódem (open source), které jsou kompatibilní s veškerými systémy na bázi Asterisk + FreePBX. Cílem nabídky je poskytnout zákazníkům uživatelsky přívětivější programování telefonního systému a terminálů. Ohlášené XML skripty včetně dokumentace jsou poskytovány pro Trixbox CE, PBX in a Flash, AsteriskNOW a Elastix. XML skripty umožňují snadný přístup k pokročilým funkcím SIP telefonů Aastra.



Příkladem pokročilých funkcí je Plug and play instalace s automatickým vyhledáváním serveru Asterisk a nastavením služeb pro jednotlivé uživatele. Dále obsahují vizualizační funkce displeje, jako je předání hovoru (Call Forward), řízení konference, hlasová pošta (Voicemail), přepínání mezi denním a nočním režimem, adresářové služby (Asterisk, Microsoft Exchange) či informace o dostupnosti uživatele (Presence information).

 

Před několika měsíci Aastra rozšířila svou úspěšnou rodinu SIP telefonů Aastra 675xi o dva nové základní modely 6730i a 6731i. Ty jsou navržené pro snadnou integraci a použití s veškerými IP systémy společnosti Aastra, ale i jinými certifikovanými řešeními, jako například Digium Asterisk Business Edition. Aastra je certifikovaným partnerem společnosti Digium („Digium Premier Interoperability Partner“), přičemž se dlouohodobě orientuje na otevřené standardy.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.