Aktuality -> IT Business - 12. 3. 2008

Profinit zvýšil tržby z prodeje služeb

Společnost Profinit zaznamenala v roce 2007 nárůst tržeb z prodeje vlastních služeb o deset miliónů korun, což představuje meziroční zvýšení o téměř 10 %. Za poslední tři roky se společnosti podařilo navýšit tržby z prodeje služeb na více než dvojnásobek, Tržby z prodeje vlastních služeb dosáhly v minulém roce částky 127 mil. Kč, přičemž celkový obrat činil 212 mil. Kč. Službami, které zákazníci Profinitu poptávali nejčastěji, byly vývoj informačních systémů formou bodyshoppingu (pronájem vlastních odborníků jiným společnostem) a řešení v oblasti datových skladů, především ETL (nástroj pro extrahování, transformaci a integraci dat).



Významnou událostí loňského podzimu byl vstup strategického partnera, rakouské skupiny New Frontier Holding, do Profinitu. Hlavním cílem NFH je během následujících pěti let vytvořit skupinu 15–20 IT společností pokrývajících svou činností region střední a východní Evropy a konkurovat tak velkým mezinárodním poskytovatelům IT služeb. Holding získal v Profinitu šedesátiprocentní podíl, společnost však stále působí jako autonomní pod svojí obchodní značkou a je nadále vedena současným českým managementem.

 
  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.