Aktuality -> IT Business - 17. 5. 2022 - Zdeněk Gric

PROFICIO představuje svou dceřinou společnost Databy

Marketingová a poradenská společnost PROFICIO založila novou firmu Databy. Ta se soustředí na Business Intelligence a Data Science. Oproti standardním BI řešením se bude Databy zabývat rentabilitou produktů, zákaznickou analytikou, vyhodnocováním marketingových investic i predikcí tržeb a vývoje trhu.



Tým má na starosti duo Lukáš Vožda a Jakub Kaláb. Po webovém studiu Porta Design je Databy druhou firmou, kterou pod skupinu PROFICIO zapojil jeho CEO Petr Halík. V nové společnosti pak bude působit jako její jednatel.

Databy už nyní úspěšně spolupracuje například s Direct pojišťovnou, Klimatexem nebo se společnostmi Pneuboss, SPP, BazaroveRegaly, SportObchod nebo SledovaniTV. Ve společnosti se propojuje expertíza spadající hned do tří oblastí – financí, dat a IT. Díky dlouhodobým zkušenostem s digitálním marketingem a širokému zázemí umí Databy získaná data mnohostranně vytěžit. V rámci marketingových investic jde například o automatizované napojení dat do reklamních kampaní. Když data propojí s ERP/CRM a dalšími systémy, získají klienti reálnější obraz o fungování jejich společnosti. Snáze odhalí slabá místa ve svém produktovém portfoliu a také identifikují výdělečné a prodělečné produkty.

“Chtěli jsme ještě více a hlavně lépe propojit investice do marketingové komunikace s výsledky a úspěšností našich klientů. Pokud vidíme do financí, obchodu, skladu a máme přesnější data o nákupním chování zákazníků, můžeme lépe řídit marketingovou strategii a plánovat komunikaci,” říká Petr Halík, CEO a spoluvlastník PROFICIA. Tým o 12 lidech vzešel z původního analytického týmu PROFICIA, který řídil Lukáš Vožda. Jakub Kaláb, který se k vedení týmu připojil před několika měsíci, přinesl bohaté zkušenosti ze světa BI a korporátních financí. V čele Databy tak stojí oba dva. Lukáš Vožda se zaměřuje na otázky IT a dat, přičemž Jakub Kaláb se špičkově orientuje ve financích a datech. Jejich rozdílné odborné zaměření zabezpečuje potřebnou expertízu zasahující jak do oblastí businessu, tak marketingu. Orientují se především na oblast e-commerce a Software as a service (SaaS) projekty. SaaS je model použití aplikace, přičemž je hostována provozovatelem služby a uživatelé se k ní připojují skrze webový prohlížeč online.

Databy svým klientům nabídne komplexní servis i podporu s automatizací procesů při tvorbě, zpracování a správě dat. Výsledkem je nejen ušetřený čas, ale také reliabilita výsledků reportingu. Aktivně vstupuje také do oblasti financí, účetnictví, controllingu nebo plánování a dokáže nabídnout pohled na to, jak po datové i procesní stránce řešit věci efektivněji.

„Oproti standardním Business Intelligence firmám máme výhodu v tom, že výborně rozumíme datům z marketingu. Máme zkušenosti s různými typy businessu, a právě to nám umožňuje spolupracovat s pojišťovnami, korporáty, poskytovateli služeb SaaS, ale také velkými či menšími e-shopy,“ vysvětluje Jakub Kaláb.

Databy nadále zajistí rozvoj marketingových reportů pro klienty PROFICIA a vývoj automatizační a datové platformy, která poslouží jako podpora pro jeho stávající marketingový tým.


 
  

- PR -

Když ERP myslí za vás

Automatizace, AI a digitalizace mění firemní svět


Podnikové systémy ERP už dávno neslouží jen k evidenci dat. Dnes propojují výrobu, sklady, fakturaci i zákaznickou podporu do jednoho funkčního celku. Díky automatizaci, digitalizaci a využití umělé inteligence se z nich stává základní nástroj, který ovlivňuje způsob, jakým firmy plánují, vyrábějí a rozhodují.

  

- PR -

Slouží váš SIEM jak by měl?

Možná je čas přehodnotit vaši bezpečnostní architekturu


Týmy kybernetické bezpečnosti čelí stále většímu tlaku, když musí včas odhalovat hrozby a reagovat na ně v reálném čase – obzvlášť v době, kdy se doba setrvání ransomwaru v napadených systémech zkrátila z několika týdnů na pouhé dny.