- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
PROFICIO představuje svou dceřinou společnost Databy
Marketingová a poradenská společnost PROFICIO založila novou firmu Databy. Ta se soustředí na Business Intelligence a Data Science. Oproti standardním BI řešením se bude Databy zabývat rentabilitou produktů, zákaznickou analytikou, vyhodnocováním marketingových investic i predikcí tržeb a vývoje trhu.


Tým má na starosti duo Lukáš Vožda a Jakub Kaláb. Po webovém studiu Porta Design je Databy druhou firmou, kterou pod skupinu PROFICIO zapojil jeho CEO Petr Halík. V nové společnosti pak bude působit jako její jednatel.
Databy už nyní úspěšně spolupracuje například s Direct pojišťovnou, Klimatexem nebo se společnostmi Pneuboss, SPP, BazaroveRegaly, SportObchod nebo SledovaniTV. Ve společnosti se propojuje expertíza spadající hned do tří oblastí – financí, dat a IT. Díky dlouhodobým zkušenostem s digitálním marketingem a širokému zázemí umí Databy získaná data mnohostranně vytěžit. V rámci marketingových investic jde například o automatizované napojení dat do reklamních kampaní. Když data propojí s ERP/CRM a dalšími systémy, získají klienti reálnější obraz o fungování jejich společnosti. Snáze odhalí slabá místa ve svém produktovém portfoliu a také identifikují výdělečné a prodělečné produkty.
“Chtěli jsme ještě více a hlavně lépe propojit investice do marketingové komunikace s výsledky a úspěšností našich klientů. Pokud vidíme do financí, obchodu, skladu a máme přesnější data o nákupním chování zákazníků, můžeme lépe řídit marketingovou strategii a plánovat komunikaci,” říká Petr Halík, CEO a spoluvlastník PROFICIA. Tým o 12 lidech vzešel z původního analytického týmu PROFICIA, který řídil Lukáš Vožda. Jakub Kaláb, který se k vedení týmu připojil před několika měsíci, přinesl bohaté zkušenosti ze světa BI a korporátních financí. V čele Databy tak stojí oba dva. Lukáš Vožda se zaměřuje na otázky IT a dat, přičemž Jakub Kaláb se špičkově orientuje ve financích a datech. Jejich rozdílné odborné zaměření zabezpečuje potřebnou expertízu zasahující jak do oblastí businessu, tak marketingu. Orientují se především na oblast e-commerce a Software as a service (SaaS) projekty. SaaS je model použití aplikace, přičemž je hostována provozovatelem služby a uživatelé se k ní připojují skrze webový prohlížeč online.
Databy svým klientům nabídne komplexní servis i podporu s automatizací procesů při tvorbě, zpracování a správě dat. Výsledkem je nejen ušetřený čas, ale také reliabilita výsledků reportingu. Aktivně vstupuje také do oblasti financí, účetnictví, controllingu nebo plánování a dokáže nabídnout pohled na to, jak po datové i procesní stránce řešit věci efektivněji.
„Oproti standardním Business Intelligence firmám máme výhodu v tom, že výborně rozumíme datům z marketingu. Máme zkušenosti s různými typy businessu, a právě to nám umožňuje spolupracovat s pojišťovnami, korporáty, poskytovateli služeb SaaS, ale také velkými či menšími e-shopy,“ vysvětluje Jakub Kaláb.
Databy nadále zajistí rozvoj marketingových reportů pro klienty PROFICIA a vývoj automatizační a datové platformy, která poslouží jako podpora pro jeho stávající marketingový tým.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |