facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 13. 5. 2024 - redakce

Proč umělá inteligence ve firmách ještě nefunguje?

Nejdřív je nutné uklidit a mít praktické nástroje

AIPro efektivní využití umělé inteligence musí firmy a organizace nejdříve úspěšně projít digitalizací a technologickým úklidem. Jedním z hlavních úkolů dneška je také převedení možností, které umělá inteligence skýtá, do reálných praktických nástrojů a efektivních aplikací využitelných v byznysu. To jsou některé z hlavních myšlenek, které zazněly na 5. ročníku Digital Transformation Summitu, který se konal v Praze na konci dubna.



Celý Summit zahájil Krzysztof Krecikij, který se zaměřil na současné praktické aplikace umělé inteligence a na její aktuální i budoucí využití na CRM platformě Salesforce. Kromě nových možností se ale zabýval i rozdíly mezi využíváním AI v prostředí spotřebitelském a v prostředí byznysovém, stejně jako největšími současnými překážkami efektivní implementace AI nástrojů.
Právě reálné problémy a překážky, se kterými se firmy setkávají při digitalizaci, automatizaci i zavádění AI do svých procesů, se prolínaly všemi následujícími 8 přednáškami. Na dvou pódiích se postupně vystřídali spíkři z České spořitelny, Heureky, Generali České pojišťovny a ze společností Rossie.AI, Bobcat, Trustsoft nebo Hronček & Partners.

„Hlad po umělé inteligenci je všudypřítomný, ale její efektivní využití na úrovni byznysu zatím pokulhává. Bylo velmi inspirativní slyšet od těch nejpovolanějších expertů v Česku, jak se v praxi s výzvami digitalizace v době AI potýkají, jakým způsobem se jim je daří překonávat a jak plánují s umělou inteligencí dále pracovat,“ říká Jiří Mach, zakladatel společnosti Enehano, která je hlavním pořadatelem Summitu.

Největší transformační projekt i nadějný startup

Z konkrétních přednášek patřil k nejzajímavějším popis největšího bankovního transformačního projektu v regionu střední a východní Evropy, který má na svědomí Česká spořitelna. Ta patří mezi průkopníky digitální transformace u nás a chce demokratizovat novou platformu pro zaměstnance tak, aby ji mohlo v rámci Spořitelny využívat co nejvíce lidí. Cílem změny je usnadnit práci zaměstnanců na pobočkách i v call centrech, a výrazně tak zlepšit celkový dojem klientů.
Jiný úhel pohledu přinesla společnost Trustsoft, která ukázala, jak lze díky automatizaci efektivně řídit zaměstnance, jejich nábor i například rozdělování na jednotlivé projekty. Společnost Bobcat pak představila možnosti využití digitalizace a automatizace pro řízení velké dealerské sítě. Nadějný český startup Rossie.AI zase představil možnosti praktické AI aplikace pro zpracování přirozeného jazyka, kterou lze využít například pro monitoring hovorů na call centru nebo vyhledávání ve znalostní bázi.

AI

Nezapomeňte na úklid

Celá akce vyvrcholila závěrečnou panelovou diskuzí, kterou moderovala známá investorka a mentorka Dana Bérová a která se zaměřila na dopad generativní AI na zákaznický servis i prodej. Všichni diskutující se shodli, že klíčové je nyní dokázat přenést potenciál AI do praktických nástrojů a aplikací, což však bude vyžadovat i technologický úklid v datech firem a organizací, které to s AI myslí opravdu vážně.

Více informací o akci: digitaltransformationsummit.cz

 


 
  

- PR -

Wittmann zálohuje a chrání svá data s Acronis Cyber Protect Cloud

Skupina WITTMANN Group se sídlem ve Vídni působí na celém světě. Prostřednictvím 10 výrobních závodů v 6 zemích a 37 poboček je zastoupena na všech důležitých světových trzích plastikářského průmyslu.

  

- PR -

Chytřejší sítě, bezpečnější firewally

Role AI ve firewallech a cloudové platformě Nebula od Zyxel Networks


V poslední době se neustále mlu­ví o umělé inteligenci a o tom, jak všechno změní. Ve spo­leč­nos­ti Zyxel Networks jsme toho názoru, že ačkoliv umělá inte­li­gen­ce bude nepochybně hrát stále větší roli, nepředstavuje vlastně úplnou novinku. Umě­lou inteligenci (AI) a strojové učení (ML) totiž naše platforma Nebula pro správu sítí v cloudu používá už nějakou dobu.