Aktuality -> IT společnost - 19. 5. 2015

Proběhl 4. ročník IBA konference 2015

Za účasti téměř stovky zákazníků z ČR a SR proběhl čtvrtý ročník konference týkající se portálových technologií Liferay a nových trendů na trhu IT. S keynote přednáškou se poprvé českému publiku představil Edmund Dueck, marketingový ředitel Liferay pro Evropu. Ve své prezentaci představil nejen novinky verze 7, ale na konkrétních příkladech ukázal, jak je možné vybudovat moderní platformu pro digitální byznys.



Novinkou letošního ročníku bylo rozdělení konference do dvou částí. První se tradičně věnovala portálovým technologiím Liferay. V druhé části se IBA CZ prezentovala jako inovační společnost a představila trendy a technologie, kterými se intenzivně zabývá.

 

V průběhu Liferay Tracku se návštěvníci mohli dozvědět, jak lze vytvářet modulární portálové aplikace i jak si s dodavatelem lépe rozumět v servisní části projektu. Společnost IBA CZ se podělila o zkušenosti a praktické ukázky tvorby interních i externích portálů. Představila portály digitálního kulturního dědictví, tedy portály pracující s digitálními záznamy uměleckých děl, které realizovala pro zákazníky ze státní správy. Společnost T-Mobile, jeden z největších zákazníků IBA CZ, ukázala, jak je možné ušetřit náklady na infolinkách zavedením systému pro správu často kladených otázek.

 

Innovation Track představil nové trendy v prodejním kanálu s využitím mobilních zařízení včetně chytrých hodinek, ukázal některé nové možnosti v tvorbě moderního webu, mobilních aplikacích či možnosti využití užitečných informací z logů.

 

V rámci kiosků se účastníci mohli podívat na prezentované technologie zblízka. Kromě nových funkcionalit Liferay 7 se představily i nové mobilní technologie či nové trendy v e-commerce. V podobě kyber operátorky byl zhmotněn produkt Answera – inteligentní řešení pro vyhledávání odpovědí na často kladené dotazy. Naopak ve virtualizované společnosti IBA CZ si mohli návštěvníci vyzkoušet virtuální realitu.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.