Aktuality -> Hardware - 29. 7. 2005

Převratná technologie chlazení datacenter

Společnost IBM představila „Cool Blue“ - technologickou komponentu, která dokáže využít stávající ochlazený vodní zdroj pro klimatizaci systémů, které jsou ve většině zákaznických datových center již umístěny, k redukci nežádoucího tepla produkovaného servery až o 55 procent. IBM je prvním systémovým dodavatelem, který takovouto technologii vyvinul. „Cool Blue“ může být umístěný na kterémkoliv serveru a umožňuje zákazníkům zredukovat zátěž kladenou na stávající klimatizační jednotky a potenciálně snížit i energetické náklady až o 15%.

Je navržen tak, aby mohl být jednoduše připojen k racku IBM eServer Enterprise, „Cool Blue“, neboli IBM eServer Rear Door Heat eXchanger je vytvořen, aby pomohl zákazníkům, jejichž datacentra dosáhla limitu chladící kapacity, ale stále mají prostor, aby přidávaly systémové racky. Uvnitř dveří systému Heat eXchanger jsou umístěny hermeticky uzavřené trubky naplněné cirkulující chlazenou vodou, které efektivně odebírají až 55% tepla vznikajícího v plně obsazeném racku, takže není vypuštěno do datacentra. Ve skutečnosti Heat eXchanger dokáže odebrat až 50 000 BTU tepla generovaného plným serverovým rackem v závislosti na jeho celkovém výkonu.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.