Aktuality -> Hardware - 24. 6. 2005

Prestižní hodnocení mainframe IBM

Společnost IBM oznámila, že se její mainframe střední kategorie IBM eServer z890 zařadil ke třem dalším mainframům IBM, které jako jediné servery na světě mají nejvyšší certifikaci bezpečnosti hardwaru Common Criteria Evaluation Assurance Level 5 (EAL5). Server IBM z890 získal certifikaci EAL5, která dokládá, že jeho řešení logických oddílů bylo metodicky otestováno a ověřeno nezávislým hodnotitelem. Ten se při svém zkoumání zaměřil zejména na zvládání útoků a mechanismy prevence vytvoření skrytých kanálů v souladu s požadavky vysoce rizikových prostředí.

IBM zároveň oznamuje, že IBM PCIX Cryptographic Coprocessor Security Module získal nejvyšší certifikaci komerčního zabezpečení americké a kanadské vlády – Federal Information Processing Standard (FIPS) 140-2 Level 4. Tato certifikace znamená, že PCIX Cryptographic Coprocessor Security Module vyhovuje požadavkům na kryptografický modul používaný v bezpečnostním systému, který chrání Citlivé informace (Spojené státy) nebo Chráněné informace (Kanada) v počítačových a telekomunikačních systémech.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.