Prahu s Brnem propojí nová dálnice, bohužel jen datová

datová dálniceČD - Telematika se dohodla se společností SMART Comp. na společné realizaci nové páteřní trasy Praha – Brno o kapacitě 100 Gbps. Nové páteřní propojení umožní firmě SMART Comp. další růst na trhu poskytovatelů internetových služeb koncovým zákazníkům v České republice.



Firma SMART Comp. původně začínala jako lokální moravský operátor, ale během více než 20 let své existence se vypracovala na pozici jednoho z největších poskytovatelů internetových služeb v České republice. Prostřednictvím své optické sítě NETBOX poskytuje domácnostem i firmám přístup k internetu, telefonii, popřípadě k vlastní IP televizi Kuki. V současné době má jen pro domácnosti realizovaných více než 100 000 přípojek.

„Nákup páteřního propojení mezi Brnem a Prahou o kapacitě 100 Gbps je součástí kontinuálního růstu naší společnosti. Zakomponování 100 Gbps propojení do naší sítě bylo dlouhodobě plánovanou záležitostí, která je nutná především pro další plynulý rozvoj našich služeb nejen v rámci města Brna, ale také expanze do dalších koutů České republiky,“ komentuje dohodu ředitel výstavby společnosti SMART Comp. Miroslav Rek.

„Se SMART Comp. spolupracujeme dlouhodobě a aktuální dohoda o strategické trase Praha – Brno posouvá náš vztah na novou úroveň,“ dodává ředitel úseku Telekomunikační služby Mikuláš Labský z ČD - Telematiky. Kromě strategické trasy Praha – Brno budou obě společnosti také nově spolupracovat na propojení některých významných českých měst o kapacitě 10Gbps.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.