facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 21. 4. 2011

Pozor na velikonoční nadílku malwaru

Výzkumníci laboratoří McAfee Labs zaznamenali celosvětové rozšíření podvodných velikonočních přání. Tyto zprávy obsahovaly odkazy na weby šířící malware. Zatím se tímto způsobem šíří především trojské koně kradoucí hesla. Počítačoví podvodníci jako vždy zneužívají aktuálních událostí nebo významných dní. Podvodné e-maily mohou mít např. podobu elektronické pohlednice s motivy králíčků, kuřátek a vajíček. E-mail s uvedeným obrázkem provází např. text „Download Animated Greeting Here“ (Stáhněte si pozdrav v animované podobě). Po kliknutí na odkaz se útočníci pokusí vzdáleně ovládnout počítač neopatrného uživatele a nainstalovat do něj malware.



Dalším příkladem triků jsou e-maily s textem „Easter Greetings from...“, přičemž útočníci do nich doplňují běžná křestní jména. Předpokládají, že uživatel někoho s tímto jménem zná, a e-mail proto minimálně otevře (podobná metoda byla již zaznamenána na Vánoce i Den sv. Valentýna).

 

Obranou před těmito podvody je neklikat bezhlavě na obrázky nebo odkazy v e-mailech tohoto typu (a ve všech e-mailech od neznámých adresátů) a neotevírat soubory v jejich příloze. Pokud obdržíte e-mail v podobě elektronické pohlednice, podívejte se na adresu odesilatele, zda se opravdu jedná o legitimní web nabízející tyto služby.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.