- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (17)
- Cloud computing (IaaS) (20)
- Cloud computing (SaaS) (43)
- CRM (55)
- DMS/ECM - správa dokumentů (23)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (64)
- ERP (82)
- HRM (40)
- ITSM (4)
- MES (27)
- Řízení výroby (53)
- WMS (24)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (24)
- Dodavatelé CRM (47)
- Dodavatelé DW-BI (49)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (38)
- IT řešení pro logistiku (44)
- IT řešení pro stavebnictví (37)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (42)















Poskytovatelé internetu neplní nové povinnosti přesně informovat o parametrech služby
Český telekomunikační úřad prověřil všechny poskytovatele služby přístupu k internetu, zda plní nové povinnosti stanovené všeobecným oprávněním, platným od 1. 1. 2021. Ve smluvních dokumentech musí poskytovatelé nově stanovovat přesně specifikované parametry služby přístupu k internetu. Podle předběžných výsledků kontroly k 3. 2. 2021 naprostá většina poskytovatelů nové povinnosti nesplnila.


Nové povinnosti do smluvních dokumentů promítla jen necelá čtyři procenta poskytovatelů nabízejících buď pouze přístup k internetu v pevném místě, nebo zároveň i mobilní přístup k internetu. Vzhledem k tomu, že smluvní dokumenty podle podmínek všeobecného oprávnění upravili zejména velcí hráči, týkají se provedené změny už 55 % zákazníků.
Poskytovatelé služeb přístupu k internetu, kteří doposud nemají své smluvní dokumenty v souladu s všeobecným oprávněním, musí nedostatky neprodleně odstranit. V opačném případě přikročí Český telekomunikační úřad k sankcím.
Co musí být ve smlouvě ke službě přístupu k internetu
U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena inzerovaná rychlost, maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95 % času a nesmí být stanovena nižší než 60 % rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30 % rychlosti inzerované. V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat vedle inzerované rychlosti i o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o definici velkých odchylek od sjednaného výkonu služby a o možnostech uplatnění prostředků nápravy. Pokud zákazník tyto informace ve smluvních dokumentech nenalezne, měl by se obrátit na operátora.
20.4. | Axis Talk 2021 |
21.4. | Bankovní identita |
22.4. | ALVAO Inspiration Day 2021 |
19.5. | TechEd 2021 ONLINE |
21.10. | DIGITAL TRUST & PAPERLESS |
Formulář pro přidání akce