Aktuality -> IT Business - 21. 7. 2005

Platební styk formou Selfbilling

Společnost SEW-EURODRIVE jako jedna z prvních implementovala do své logistiky platební styk formou Selfbilling. Impulsem byla spolupráce s kolínskou automobilkou TPCA. Selfbilling je proces, při kterém jsou platby mezi společnostmi integrovány do logistického procesu. Zatímco při klasické fakturaci fakturu vystavuje dodavatel na základě expedice a zákazník páruje fakturu s dodacími listy, při selfbillingu fakturu i dodací list vystavuje zákazník okamžitě na základě příjmu zboží (non JIT proces) nebo požadavku na dodávku (JIT proces).

Selfbilling řeší problémy se zaúčtováním faktury která neodpovídá dodacímu listu, problémy v případě nekonzistentnosti dat na faktuře a dodacím listu, v případě dodání nekvalitního zboží apod. Integrací plateb do logistického procesu je zaručena konzistence dat, odpadají problémy se zaúčtováním faktury, platba je provedena okamžitě. Velkou výhodou je možnost využití EDI (elektronická výměna dokumentů) pro komunikaci dat.

 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.