Aktuality -> Komunikace a sítě - 3. 11. 2006

Pilotní provoz VOLNÝ IPTV

volny_644.jpgSpolečnost VOLNÝ spustila pilotní provoz digitální televize na bázi technologie IPTV. Pilotní provoz digitální televize na bázi IPTV byl podle plánu odstartován v září v 2006, a to v lokalitách Praha – Strašnice a Praha – Vršovice. Ukončení pilotního provozu je plánováno koncem prosince 2006 a na základě získaných poznatků pak bude komerční provoz služby zahájen počátkem roku 2007.

V rámci pilotního provozu VOLNÝ nabízí 27 televizních programů. Finální nabídka by měla obsahovat až 40 programů, včetně prémiových kanálů. V rámci služby VOLNÝ v současné chvíli nabízí TV vysílání, rozšířené EPG (elektronický programový průvodce) a několik aplikačních služeb – např. webkamery, kalendář, zprávy. V rámci komerčního provozu jsou plánovány další služby - např. prohlížení a sdílení digitálních fotografií, webmail, on-line nákupy nebo shlédnutí filmů na přání. Pro vysílání VOLNÝ používá technologii MPEG2. Tato komprese umožňuje vyšší kvalitu obrazu a rovněž snížit prodlevu při přepínání mezi kanály (méně než 1 sekundu). Jako koncové zařízení VOLNÝ zatím nabízí set top boxy Amino AmiNET 110. Pro přenos digitální televize VOLNÝ plně využije vlastní nejmodernější síť ADSL2+. Ta je v současné době dostupná zákazníkům v Praze, Brně, Ostravě, Mladé Boleslavi, Kladně a Příbrami. V příštím roce se plánuje další rozšíření pokrytí. Síť VOLNÝ ADSL2+ bude v roce 2007 pokrývat přes 40 % pevných linek v ČR.

 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.