facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 16. 3. 2016

Ozvučený portál FriendlyVox 2.0 nabídne i nakupování ve vybraných e-shopech

FriendlyVox na INSPO 2016Speciální ozvučený portál FriendlyVox nabízí bezplatně osobám se zrakovým postižením zjednodušený přístup k vybraným internetovým službám. Během 16. ročníku konference INSPO prezentoval FriendlyVox přítomným návštěvníkům zkušenosti s více než ročním provozem i připravované novinky a informace o směřování portálu v dalších letech.



Ozvučený portál FriendlyVox aktuálně nabízí služby, jako je e-mail, správa kontaktů, české i zahraniční internetové zpravodajství, denní tisk, poslech rádií, YouTube, Wikipedie, překladový slovník, jízdní řády, televizní program a některé hry. Popularitu portálu potvrzuje trvale rostoucí návštěvnost. V současné době navštěvuje portál měsíčně 300 až 400 uživatelů, kteří si zobrazí okolo 20 tisíc webových stránek.

Mottem FriendlyVoxu je zpřístupnit hlavní internetové služby všem zrakově znevýhodněným uživatelům bez ohledu na jejich věk, počítačovou zdatnost či stupeň zrakové vady. „Domníváme se, že rovné šance v přístupu k internetu by měly být v dnešní době samozřejmostí. Přitom státní příspěvek na specializovanou výpočetní techniku získá pouze několik málo procent z celkového počtu více než 100 000 zrakově postižených v České republice. Oproti tomu lze FriendlyVox jednoduše nainstalovat a použít na jakémkoliv běžném počítači, přičemž jeho užití je a i nadále zůstane pro všechny uživatele zdarma,“ informoval přítomné návštěvníky konference INSPO Ing. Vladimír Jareš, zakladatel společnosti TurboConsult, která za portálem FriendlyVox stojí.

FriendlyVox ale není pouze software, jeho nedílnou součástí je poradenství poskytované přímo uživateli. „Přesto, že práce s FriendlyVoxem není nikterak složitá, zprovoznění portálu a základní zaškolení je vhodné realizovat s uživateli osobně. Je vhodné uživateli pomoci se složitějšími úkony, jako je například nastavení PC pro snadné spouštění portálu, vytvoření e-mailové adresy, vložení kontaktů apod. Také případné potíže s technikou je třeba řešit na místě. Nejlépe pomůže osoba, kterou klient zná a se kterou řeší i další záležitosti,“ upřesnil Robert Štěrba, Business Development Manager FriendlyVoxu. „V průběhu loňského roku jsme ve všech regionech České republiky vyškolili odborníky, kteří působí v organizacích TyfloCentrum, Tyfloservis či SONS, a na které se mohou obracet jak stávající uživatelé FriendlyVoxu, tak
i další zájemci o náš portál,“
dodává Štěrba.

Aktuální úspěch je pro tvůrce portálu motivací, ale také závazkem do dalších let. „V současné době pracujeme na nové verzi FriendlyVox 2.0, se kterou bude spojen zásadní technický i funkční upgrade portálu. V závislosti na tom, jak se nám bude dařit získávat finanční prostředky, počítáme se zprovozněním služeb, jako je třeba Facebook, nakupování ve vybraných internetových obchodech či opravdu jednoduché a bezpečné internetové bankovnictví. Naším dlouhodobým cílem je nabídnout zrakově znevýhodněným rovné šance v přístupu ke všem klíčovým internetovým službám,“ shrnuje cíle portálu Vladimír Jareš.

Více informací najdete na stránkách:
www.friendlyvox.info
www.facebook.com/friendlyvox

Úvodní foto: Friendly VOX na INSPO 2016


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.