Aktuality -> IT Business - 8. 7. 2005

Oracle ve IV. fiskálním čtvrtletí

Společnost Oracle Corporation oznámila, že zisk na akcii podle všeobecně uznávaných účetních principů (GAAP) za čtvrté fiskální čtvrtletí 2005 vzrostl o 4 procenta na 0,20 dolaru a non-GAAP zisk na akcii vzrostl o 36 procent na 0,26 dolaru. Čistý zisk podle principů GAAP za toto čtvrtletí vzrostl o 3 procenta na 1,02 miliardy dolarů, zatímco non-GAAP čistý zisk vzrostl o 35 procent na 1,36 miliardy. GAAP tržby vzrostly o 26 procent na 3,88 miliardy dolarů, zatímco non-GAAP tržby vzrostly o 32 procent na 4,06 miliardy.

Celkové GAAP tržby z prodeje softwaru ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 24 procenta na 3,12 miliardy dolarů, zatímco celkové non-GAAP tržby z prodeje softwaru vzrostly o 31 procent na 3,30 miliardy. GAAP tržby z nových licencí na databáze a middleware vzrostly o 16 procent na 1,26 miliardy dolarů a GAAP tržby z nových licencí na aplikace vzrostly o 52 procenta na 350 miliónů dolarů. GAAP tržby ze služeb vzrostly o 35 procent na 755 miliónů dolarů.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.