facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 23. 2. 2010

Obrat společnosti SAS vloni opět vzrostl

Společnost SAS dosáhla v roce 2009 globálního obratu ve výši 2,31 miliard USD, což představuje o 2,2 % lepší výsledek než v roce 2008. Společnost získala 1389 nových zákazníků a navzdory nepříznivým světovým ekonomickým podmínkám si SAS udržuje nepřerušený růst a ziskovost již 34 let od založení společnosti. Na českém trhu zaznamenala společnost nejlepší výsledek od svého založení. Jako pobočka se SAS ČR zařadil k nejúspěšnějším v Evropě. Nárůst prodejů v oblasti softwarových licencí byl 17 %.



Obrat jen z prodeje software se zvýšil o 3,3 %. Nejvyšší růst poptávky byl zaznamenán u analytických nástrojů, u řešení pro řízení vztahu se zákazníky, řešení na bázi integrace dat a řízení rizik. U odvětvových řešení bylo tempo růstu nejvyšší v sektoru bankovnictví, ve státní správě, zdravotnictví, pojišťovnictví a v maloobchodu. Pozoruhodné je zvýšení prodeje v odvětví finančních služeb, které představovalo 42 % celkového obratu.

 

Růst obratu byl opět rovnoměrný na celém světě. Severní a Jižní Amerika představovala 44 % celkového obratu, Evropa, Střední Východ a Afrika (EMEA) 45 % a tichomořská Asie 11 %. Na vyspělých trzích došlo k největšímu nárůstu prodeje software ve Spojených státech, Velké Británii, Kanadě, Německu a Holandsku, kde se růst pohyboval v intervalu od 6 do 17 %. Na nově vznikajících trzích se dvouciferné výnosy realizovaly především ve Východní Evropě, na Středním Východě, v Jižní Africe a v některých částech Asie a Latinské Ameriky.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.