Aktuality -> Hardware - 1. 3. 2016

Nová produktová řada pevných disků WD s héliem zvyšuje kapacitu na 8 TB

WD 8TBSpolečnost Western Digital oznámila, že do poloviny letošního roku postupně uvede na trh novou řadu pevných disků s kapacitou 8 TB, které využívají technologii HelioSeal. Nové vysokokapacitní disky najdou uplatnění zejména v úložištích NAS a kamerových bezpečnostních systémech. Héliem plněné disky, které zatím nacházely uplatnění jen datových centrech, tak směřují do nových segmentů trhu.



Héliem plněná jednotka má menší vnitřní odpor a je tak možné zvýšit hustotu ploten pevného disku pro dosažení vyšší kapacity a současně nižší spotřeby energie.

Nárůst kapacity na 8 TB resp. 16 TB (dva disky 8 TB v RAID 0) se týká těchto disků a produktů:

  • WD Purple – disk navržený pro nepřetržitý 24/7 provoz bezpečnostních kamerových systémů
  • WD Red – optimalizovaný pevný disk pro úložiště NAS domácností a malých firem
  • WD Red Pro – optimalizovaný pevný disk pro NAS firem a podniků s vyšší spolehlivostí a výkonem
  • My Book – externí disk pro zálohování a ukládání dat
  • My Book Duo/My Book Pro – externí úložiště se dvěma disky s konektivitou USB příp. Thunderbolt.
  • My Cloud/My Cloud Mirror – síťové externí úložiště (NAS)
  • My Cloud EX2 Ultra – síťové externí úložiště (NAS) určené profesionálním uživatelům.

Nový My Book 8 TB je již v prodeji, ostatní disky a produkty v 8 TB provedení budou dostupné později v prvním pololetí roku 2016.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.