facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 1. 9. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nová asociace nabízí pomoc s výběrovým řízením na software

ASWAČtyři zakládající společnosti (Applifting, Cookielab, Futured a Synetech) vytvořily Asociaci softwarových agentur (ASWA), jejímž cílem je nabídnout státním organizacím i soukromým firmám správně nastavit výběrové řízení na software. Cílem ASWA je pomáhat klientům, kteří se chystají na vývoj softwaru (např. webu nebo mobilní aplikace). V praxi se na ni může zadavatel obrátit v jakékoliv fázi vývoje a ASWA mu pomůže s tím, jaké v projektu obsadit role, aby bylo možné snadno specifikovat zadání a hodnotit obdržené nabídky.



„Jak státní, tak komerční sféra si často není jistá, jak správně vypsat zakázku na výběr softwarového systému. Stává se pak, že někteří dodavatelé nehrají fér a snaží se toho využít ve svůj prospěch. To pak vede k tomu, že kvalitní dodavatelé ztrácí motivaci se do tendrů hlásit a trávit přípravou dny i týdny. Chceme proto státním institucím a komerční sféře pomoci, provést je správným procesem a poradit, jak má vývoj probíhat,“ říká Lukáš Strnadel, CEO Futured, který novou asociaci založil společně s Vratislavem Zimou (CEO Synetech), Vratislavem Kalendou (CEO Applifting) a Jakubem Kohoutem (co-founder Cookielab).

Lukáš StrnadelJakub Kohout
Lukáš Strnadel, Jakub Kohout

„Často vidím, že firma nezvládá za domluvenou cenu dodat tolik práce, kolik slíbila. To pak vede k vyšším nákladům, zakázka překročí navržený rozpočet, a to není fér. My jsme v posledních třech tendrech z toho důvodu byli dvakrát i třikrát dražší než nejlevnější konkurence. Obvykle se pak stane, že zakázku vyhraje firma, o které je slyšet jen v souvislosti s kauzami z veřejné sféry. Ta se pak na projektu ‚uvaří‘, po nocích ho programují kluci z VUT a na výslednou kvalitu klient dříve či později doplatí,“ komentuje Vratislav Kalenda ze studia Applifting.

ASWA pomůže podnikům vysvětlit, jak má zadání správně vypadat, jak poskládat organizační tým a které role by v něm neměly chybět. Následně seznámí zadavatele s možnými metodami vývoje, jejich výhodami a nevýhodami, doporučí správný postup a pomůže nastavit kvalitativní kritéria, aby vyhrály vhodné nabídky. Může také prověřit, v jaké kvalitě probíhají již existující tendry a projekty.

Součástí ASWA navíc nejsou jen vývojářská studia, zapojili se také odborníci na IT právo a veřejné zakázky z advokátní kanceláře KROUPAHELÁN. Zadavatelům zakázek pomohou s nastavením parametrů, smluv a posoudí, zda nabídky právně odpovídají těmto požadavkům.

Kromě vzdělávání zadavatelů a šetření nejen jejich rozpočtů má asociace i další významnou funkci: chce, aby se k ní přidalo co nejvíce vývojářských studií, která jednají eticky. „Rádi mezi sebou přivítáme inovativní firmy, které mají nějaký přesah a nejde jim jen o maximalizaci zisku. Takové, které staví svoje softwarové produkty na kvalitním řešení, chtějí posouvat sebe i svoje týmy, a tím i celé odvětví,“ říká Vratislav Zima ze společnosti Synetech.

„Naším cílem není v žádném případně se pasovat do role elitního klubu, který pro sebe vytváří výhodné prostředí pro získávání nových zakázek. Jde nám především o to, aby se edukací firem srovnaly podmínky na trhu a šanci dostávali hlavně kvalitní, prověření dodavatelé s vysokou dávkou etického jednání a morálky,“ vysvětluje Kalenda z Applifting.

Vratislav ZimaVratislav Kalenda
Vratislav Zima, Vratislav Kalenda

Mezi podmínky pro vstup do asociace příjem z veřejného sektoru nižší než 30 %, obrat za poslední kalendářní rok alespoň 15 000 000 Kč a minimálně 50 % firmy mají vlastnit české fyzické osoby. „Je pro nás důležité vědět, že daná společnost požaduje za své služby střízlivou cenu, která odpovídá kvalitnímu výstupu. Vítáme také firmy s vlastními, spolehlivými vývojářskými kapacitami a tendencí neustále rozšiřovat své know-how,“ komentuje Zima.


 
  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.