Aktuality -> IT Business - 31. 1. 2005

Nokia zvýšila v roce 2004 tržní podíl na 34 %

Společnost Nokia loni zaznamenala rekord v objemu prodaných přístrojů, který dosáhl 207,7 milionu kusů a podle odhadů zajistil firmě celoroční 32% podíl na trhu. Tento úspěch umožnila především pokračující konjunktura na trzích v Latinské Americe, Rusku, Indii a Číně a také nebývalý masový zájem o nákup telefonů s barevným displejem a fotoaparátem.

V posledním čtvrtletí roku 2004 firma zvýšila tržní podíl dokonce na 34 %. Nokia dosáhla v roce 2004 v celosvětovém měřítku čistého obratu 29 267 mil. EUR, což je 1% pokles ve srovnání s předešlým rokem. Čistý obrat v segmentu mobilních telefonů zaznamenal 12% pokles, když dosáhl 18 507 mil. EUR. Naopak výrazný 46% nárůst byl v oblasti multimédií (3 659 mil. EUR) a 57% nárůst v segmentu podnikových řešení (830 mil. EUR). V oblasti sítí dosáhl obrat 6 367 mil. EUR, což je 13% nárůst.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.