facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 28. 7. 2005

Nokia je šestou nejhodnotnější značkou

Prestižní magazín Business Week ocenil značku Nokia jako šestou nejhodnotnější značku na světě. Nokia se tak posunula v žebříčku značek z loňského osmého místa o dvě příčky nahoru a zvýšila svou hodnotu o 10 %. Při vytváření žebříčku BusinessWeek zvolil metodiku společnosti Interbrand, protože ta oceňuje značky podobným způsobem, jako analytici oceňují jiná aktiva, tedy na základě pravděpodobných budoucích výnosů. Tyto odhady zisku jsou poté přepočítány na dnešní hodnotu, přičemž se bere v úvahu i to, jaká je pravděpodobnost, že tyto zisky budou opravdu realizovány.

Společnost Interbrand při sestavování žebříčku nejhodnotnějších značek na světě do výpočtů zahrnuje mnoho faktorů. Aby mohla být značka do žebříčku vůbec zařazena, musí splňovat několik podmínek: mít hodnotu vyšší než jednu miliardu dolarů, vytvářet nejméně třetinu zisku společnosti mimo domácí trh a zveřejňovat marketingové a finanční údaje.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.