Aktuality -> Komunikace a sítě - 25. 7. 2017

Nenechme se vydírat! Iniciativa No More Ransom už umí česky

No More RansomPřesně před rokem byla nizozemskou národní policií, Europolem a společnostmi McAfee a Kaspersky Lab spuštěna iniciativa No More Ransom. Protože hrozba ransomwaru je stále velmi silná, přidalo se postupně k iniciativě již více než 100 partnerů, aby společně čelili útokům kyberzločinců vyděračů. Platforma No More Ransom je dostupná ve 26 jazykových mutacích a mezi nejnověji přidané jazykové verze patří i čeština.



Na stránkách je v současnosti dostupných 54 dešifrovacích nástrojů schopných odemknout data 104 ransomwarových rodin. Poskytlo je 9 různých partnerů. Doposud dokázaly odšifrovat více než 28 000 zařízení. Za úspěchem iniciativy stojí spolupráce soukromého a státního sektoru. Celkem je do iniciativy No More Ransom zapojeno už 109 partnerů včetně přidružených, podporujících a zakládajících.

Hrozba ransomwaru sílí už od roku 2012. Například mezi dubnem 2016 a březnem 2017 stoupl počet uživatelů, kteří se setkali s ransomwarem, o 11,4 % v porovnání s předchozími 12 měsíci. Kyberzločince na této metodě láká vidina snadného výdělku a implementace. Každé čtvrtletí se proto objevují nové ransomwarové rodiny, nové varianty stávajících a nové útoky. Hrozba se tak neustále vyvíjí, přičemž je čím dál ničivější. Zákeřný ransomware WannaCry z poloviny května napadl více než 300 000 firem ve 150 státech světa. Během několika málo dní ochromil jejich kritickou infrastrukturu a ovlivnil podnikání. Další společnosti se dodnes potýkají s komplikacemi způsobenými útoky ExPetr (Petya) z 27. června.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.