facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 27. 2. 2007

Nejnovější RFID čip má rozměry 0,05×0,05 mm

HitachiRFID709.jpgMiniaturizace počítačových identifikačních čipů, používaných pro potraviny, lístky a jiné předměty, opět pokročila. Japonský výrobce elektroniky Hitachi předvedl nové radiofrekvenční čipy RFID na bezkontaktní identifikaci, které se vyrábějí v rozměrech 0,05×0,05 milimetru, tedy přibližně v rozměrech částice prachu. Jsou tak tenké, že mohou být vsazeny do listu papíru.

Nový čip navazuje na svého předchůdce Hitachi Mu-chip, vyráběného v rozměrech 0,4×0,4 milimetru. Nový model, který ještě stále nemá jméno, je 60krát menší než Mu-chip, ale obsáhne stejný objem informací. Hlavním nedostatkem proti Mu-chipu je, že nový produkt potřebuje externí anténu. Nejmenší antény jsou přibližně ve velikosti 4 milimetrů. Nová technologie vyvolává debaty ohledně obav zneužití a zasahování do soukromí.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.