Aktuality -> IT společnost - 12. 12. 2012

Nejlepším ITSM projektem roku 2012 se stala realizace Devoteamu

projekt.jpgSedmý ročník výroční konference sdružení itSMF Czech Republic s podtitulem IT a business na jedné lodi byl zároveň příležitostí k vyhlášeni vítězů soutěže o nejlepší projekt z oblasti IT service managementu. Loňské vítězství obhájila společnost Devoteam, druhé místo obsadil projekt Tesco SW a na třetím místě skončila realizace společnosti Alvao, informovala za pořadatele soutěže Helena Líbalová.

„Naším cílem je oceňovat zajímavé projekty v České republice a díky tomu pomáhat rozvíjet úspěšné projekty z oblasti řízení a poskytování IT služeb,“ řekl k soutěži předseda sdružení itSMF Czech Republic Roman Albrecht. Možnost srovnat projekty zaměřené na oblast IT service managementu u nás podle něj dosud chyběla. Porota složená z odborníků akademické i komerční sféry hodnotila ve finále pět projektů. Druhý ročník soutěže nakonec ovládl Devoteam se svojí realizací pro Komerční banku s názvem Implementace systému správy konfigurací (CMS/CMDB).

„Porota na tomto projektu ocenila vyspělost zavedených ITSM procesů, v němž change management, konfigurační management a implementace CMDB hrály klíčovou roli,“ seznámila s důvody udělení prvního místa Devoteamu Líbalová. Vítězný projekt se vyznačoval také důležitou úzkou vazbou na celkovou koncepci řízení informatiky v Komerční bance a na její business, především v oblasti definice a sledování jednotlivých služeb, které jsou IT infrastrukturou poskytovány.

Na druhém místě se umístil projekt Service Desk společnosti Tesco SW pro ČNB. Porotu zaujal komplexním řešením od vývoje produktu přes implementaci klíčových procesů dle „best practices“ a při srovnání se standardními komerčními nástroji pro enterprise zákazníky i dosaženými úsporami na ceně provozu systému.

Na bronzové příčce skončil projekt Implementace procesního řízení včetně Service Desku a Konfigurační databáze v AWT, za kterým stála společnost Alvao. Porota na něm kladně hodnotila zejména řešení redesignu a zavádění procesů ITIL a funkce Service Desk. Součástí implementace bylo i definování IT služeb, které jsou nyní srozumitelné pro business a uživatele. Velkým přínosem projektu a úspěšné realizace bylo významné zkrácení řešení incidentů a zkrácení termínů realizace změn či uživatelských požadavků.

 
  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.

  

- PR -

Spolehlivá kontrola kvality bez vysokých nákladů

Main_KV_first_image___k___vodu-PR.jpgPokud pracujete ve výrobním provozu nebo řídíte inženýrské operace, jistě znáte typické současné výzvy: přísnější tolerance, kratší dodací lhůty a stále složitější díly. Jenže kontrola jakosti už tomuto tempu mnohdy nestačí. Ruční nástroje, zastaralé 3D skenery a pracovní postupy závislé na zkušených operátorech brzdí produktivitu a rozvoj v průmyslu.