facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 12. 12. 2012

Nejlepším ITSM projektem roku 2012 se stala realizace Devoteamu

projekt.jpgSedmý ročník výroční konference sdružení itSMF Czech Republic s podtitulem IT a business na jedné lodi byl zároveň příležitostí k vyhlášeni vítězů soutěže o nejlepší projekt z oblasti IT service managementu. Loňské vítězství obhájila společnost Devoteam, druhé místo obsadil projekt Tesco SW a na třetím místě skončila realizace společnosti Alvao, informovala za pořadatele soutěže Helena Líbalová.

„Naším cílem je oceňovat zajímavé projekty v České republice a díky tomu pomáhat rozvíjet úspěšné projekty z oblasti řízení a poskytování IT služeb,“ řekl k soutěži předseda sdružení itSMF Czech Republic Roman Albrecht. Možnost srovnat projekty zaměřené na oblast IT service managementu u nás podle něj dosud chyběla. Porota složená z odborníků akademické i komerční sféry hodnotila ve finále pět projektů. Druhý ročník soutěže nakonec ovládl Devoteam se svojí realizací pro Komerční banku s názvem Implementace systému správy konfigurací (CMS/CMDB).

„Porota na tomto projektu ocenila vyspělost zavedených ITSM procesů, v němž change management, konfigurační management a implementace CMDB hrály klíčovou roli,“ seznámila s důvody udělení prvního místa Devoteamu Líbalová. Vítězný projekt se vyznačoval také důležitou úzkou vazbou na celkovou koncepci řízení informatiky v Komerční bance a na její business, především v oblasti definice a sledování jednotlivých služeb, které jsou IT infrastrukturou poskytovány.

Na druhém místě se umístil projekt Service Desk společnosti Tesco SW pro ČNB. Porotu zaujal komplexním řešením od vývoje produktu přes implementaci klíčových procesů dle „best practices“ a při srovnání se standardními komerčními nástroji pro enterprise zákazníky i dosaženými úsporami na ceně provozu systému.

Na bronzové příčce skončil projekt Implementace procesního řízení včetně Service Desku a Konfigurační databáze v AWT, za kterým stála společnost Alvao. Porota na něm kladně hodnotila zejména řešení redesignu a zavádění procesů ITIL a funkce Service Desk. Součástí implementace bylo i definování IT služeb, které jsou nyní srozumitelné pro business a uživatele. Velkým přínosem projektu a úspěšné realizace bylo významné zkrácení řešení incidentů a zkrácení termínů realizace změn či uživatelských požadavků.

 
  

- PR -

7 častých problémů ve výrobě a jak je vyřeší ERP

Manazer_s_tabletemStále řešíte neefektivní plánování, chybějící materiál nebo opožděné zakázky? ERP systém ABRA Flores vám dá do rukou nástroje pro hladký průběh výroby, snížení nákladů a zvýšení produktivity. Připravili jsme sedm častých problémů, které výrobní firmy běžně řeší, a přitom je lze s využitím informačního systému efektivně zvládnout.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.