Aktuality -> IT Business - 27. 1. 2016

Nejlepší projekty z oblasti IT Service Managementu za rok 2015

IT Service Management - diplomV rámci 10. Výroční konference itSMF Czech Republic byli vyhlášeni vítězové soutěže o nejlepší projekt z oblasti IT Service Managementu. Na prvním místě se umístil projekt Automatizace klíčových IT procesů v Allianz pojišťovně, který realizovala společnost LBMS. Druhé místo získal projekt Unified Monitoring realizovaný společností sIT Solutions CZ pro Českou spořitelnu. Na třetím místě skončil projekt integrovaného systému řízení provozu a bezpečnosti podnikového ICT od společnosti Service & Support, který byl realizován pro společnost Dopravní podnik města Brna.



Soutěž ITSM Projekt roku se zaměřuje srovnáním projektů zaměřených na oblast řízení poskytování IT služeb napříč společnostmi. Do finále letos postoupilo celkem 5 projektů, které hodnotila porota složená z odborníků akademické a komerční sféry. Na čtvrtém a pátém místě se umístily projekty přihlášené společností ALVAO.

První místo
První místo


Na vítězném projektu automatizace klíčových IT procesů v Allianz pojišťovně porota ocenila především to, že se zaměřil na optimalizaci a automatizaci celé řady ITSM procesů včetně plánování a řízení lidských zdrojů. Hlavním přínosem vítězného projektu bylo výrazné zlepšení komunikace s businessem prostřednictvím procesu a nástrojů demand managementu.

Druhé místo
Druhé místo


Druhý oceněný projekt realizovaný pro Českou spořitelnu řešil zejména monitoring infrastruktury, end-to-end monitoring aplikací a proces event managementu, který byl plně podporován monitorovacími nástroji. Porota u něj ocenila velmi zajímavé přínosy, k nimž patřila i optimalizace procesu change managementu a konsolidace CMDB.

Třetí místo
Třetí místo


Projekt integrovaného systému řízení provozu a bezpečnosti podnikového ICT, který byl realizován pro Dopravní podnik města Brna, zaujal porotu především díky jeho relativně velmi nízkému rozpočtu a krátké době implementace.


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.