- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (50)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Nejen auta, ale i trajekty mohou být autonomní
Společnost Ericsson se spojila s norskou univerzitou (Norwegian University of Science and Technology) a telco operátorem Telia, aby společně realizovali projekt osobního trajektu řízeného umělou inteligencí. Výsledek jejich společného úsilí je demo verze malého osobního trajektu, který je řízený umělou inteligencí a připojený k mobilní síti 5G. Autonomní trajekt přepravil cestující napříč kanálem v Trondheimu a úspěšně tak demonstroval nové možnosti vývoje autonomní vodní dopravy.


Autonomní trajekt, pojmenovaný milliAmpére, přepravil cestující napříč kanálem v trondheimském přístavu. Ericssonu pro uvedený projekt dodal potřebné 5G technologie, díky nimž společnost Telia zajistila bezpečný přenos velkého objemu dat potřebných pro řízení autonomního trajektu. Trajekt milliAmpére je totiž vybavený senzory, které monitorují nejen jeho okolí, ale také řídící systém na palubě. Tento proces generuje velké množství dat, která je třeba sdílet s řídícím centrem.
„Díky rychlé analýze a zpracování dat se plavidlo dokáže samo vyhnout jakýmkoliv překážkám v cestě, umí změřit vzdálenost do přístaviště, ale také bezpečně zakotvit,“ popisuje Egil Eide, docent na Katedře elektronických systémů NTNU. „V případě nouze lze plavidlo dálkově ovládat z řídícího střediska prostřednictvím stejné mobilní sítě,“ dodává.
Obr. 1: Autonomní trajekt přepravil cestující napříč kanálem v Trondheimu a úspěšně tak demonstroval nové možnosti vývoje autonomní vodní dopravy. (Zdroj: Ericsson)
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce