- Přehledy IS
- APS (22)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (52)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (42)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Nejen auta, ale i trajekty mohou být autonomní
Společnost Ericsson se spojila s norskou univerzitou (Norwegian University of Science and Technology) a telco operátorem Telia, aby společně realizovali projekt osobního trajektu řízeného umělou inteligencí. Výsledek jejich společného úsilí je demo verze malého osobního trajektu, který je řízený umělou inteligencí a připojený k mobilní síti 5G. Autonomní trajekt přepravil cestující napříč kanálem v Trondheimu a úspěšně tak demonstroval nové možnosti vývoje autonomní vodní dopravy.
Autonomní trajekt, pojmenovaný milliAmpére, přepravil cestující napříč kanálem v trondheimském přístavu. Ericssonu pro uvedený projekt dodal potřebné 5G technologie, díky nimž společnost Telia zajistila bezpečný přenos velkého objemu dat potřebných pro řízení autonomního trajektu. Trajekt milliAmpére je totiž vybavený senzory, které monitorují nejen jeho okolí, ale také řídící systém na palubě. Tento proces generuje velké množství dat, která je třeba sdílet s řídícím centrem.
„Díky rychlé analýze a zpracování dat se plavidlo dokáže samo vyhnout jakýmkoliv překážkám v cestě, umí změřit vzdálenost do přístaviště, ale také bezpečně zakotvit,“ popisuje Egil Eide, docent na Katedře elektronických systémů NTNU. „V případě nouze lze plavidlo dálkově ovládat z řídícího střediska prostřednictvím stejné mobilní sítě,“ dodává.
Obr. 1: Autonomní trajekt přepravil cestující napříč kanálem v Trondheimu a úspěšně tak demonstroval nové možnosti vývoje autonomní vodní dopravy. (Zdroj: Ericsson)
květen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
5.6. | IT mezi paragrafy 2024 |
20.6. | Cybernity 2024 |
Formulář pro přidání akce