facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 30. 11. 2005

Nárůst stránek s ilegálním obsahem

Proventia_Web_Filter.jpgSpolečnost Internet Security Systems (ISS) zaznamenala na webu nárůst stránek s extrémistickým a ilegálním obsahem. Podle společnosti ISS vzrostl počet internetových hostitelů poskytujících tento obsah během posledního roku na 188 000. To odpovídá více než 16 milionům samostatných internetových stránek.

V centru pro zpracování dat společnosti ISS pracuje tisíc počítačů, které soustavně procházejí Internet a vyhledávají nové webové stránky. Každý den jsou nepřetržitě a automaticky analyzovány a klasifikovány obrázky, grafika a texty nalezených internetových zdrojů. Každá stránka s nežádoucím obsahem je zařazena do jedné z 60 tématických kategorií od domácího bankovnictví, nakupování na Internetu, přes hudbu a sport, až po zbraně, extrémistické stránky a nabídky zaměstnání. Firmám nabízí společnost ISS produkt s názvem Proventia Web Filter, který optimalizuje přístup zaměstnanců k internetu a brání tak jakémukoli využití internetu, jež nesouvisí s jejich prací. Mimo jiné tak zvyšuje produktivitu zaměstnanců a redukuje právní odpovědnost plynoucí z nelegálního soukromého procházení Internetu na pracovišti.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.