Aktuality -> IT společnost - 27. 10. 2005

Národní exportní strategie českého IT v zahraničí

Na tiskové konferenci v Brně byla za účasti generální ředitelky CzechTrade, Ing. Jitky Hanzlíčkové, představena Národní exportní strategie českého IT v zahraničí, kterou vypracovala Czech ICT Alliance. Ve svých hlavních bodech se opírá o zjištění renomovaných konzultačních firem a studií Economist Inteligence Unit – Firemní priority pro rok 2005 a A.T.Kearney – Index atraktivnosti zemí pro offshoring 2004. Podle nich je shodně Česká republika nejvhodnější zemí v Evropě pro outsourcing – převedení služeb na externí dodavatele.

Kvalitu českých IT odborníků v zahraničí prokázalo mnoho úspěšných firem, např. LANGMaster International, CN Resources International, Grisoft a mnoho dalších. I přesto je ale hodnota exportu služeb (služeb celkově, nikoliv pouze IT) hluboko pod úrovní srovnatelných zemí EU – pouze 760 dolarů. Podíl vývozu služeb na celkovém vývozu ČR v roce 2003 je také značně podprůměrný: 12,8% v porovnání s 20,6% v EU a 48% v USA. Jako významný posun kupředu spatřuje Aliance připravenou oborově neutrální Exportní strategii ČR pro období 2006 – 2010 Hlavní cíl specializované Národní exportní strategie českého IT v zahraničí je zvýšit export ČR a vývozní podíl ICT služeb a SW (zejména díky malým a středních firmám) prostřednictvím těchto aktivit:
• Budování brandu Czech ICT v zahraničí
• Služby pro zahraniční potenciální zákazníky
• Podpůrné služby pro české IT exportéry
• Efektivní využití Evropských fondů na podporu IT
• Zvyšování povědomí o přínosu IT pro českou ekonomiku
Členství v Alianci je určené pro všechny firemní zájemce o podporu vlastního ICT exportu nebo budování dobrého jména českého ICT v zahraničí.

 
  

- PR -

APN Promise: partnerství pro skutečný růst

Image___2025_07_23T144538.475.jpgUž více než 30 let pomáháme firmám naplno využívat technologie pro jejich efektivní růst. Z malé společnosti v Polsku jsme se vypracovali na mezinárodního hráče, který podporuje rozvoj podniků na mnoha trzích. Naším cílem je dodávat moderní řešení a budovat dlouhodobé vztahy, které přinášejí výsledky.

  

- PR -

Jaký docházkový systém vybrat?

Podle čeho se rozhoduje moderní firma


Možností, jak dnes sledovat docházku zaměstnanců, je spousta. Od systémů, které zaznamenají každý příchod a odchod, až po řešení, která zaměstnanci skoro ani nevnímají. Záleží jen na potřebách a prioritách vaší firmy. Jaké jsou ty vaše?