Aktuality -> IT společnost - 26. 3. 2025

Na konferenci ISSS bude letos udělena i nová cena za využití AI ve veřejné správě

ISSS2025__Urad_5.0.jpgNa konferenci ISSS 2025 spolek Český zavináč poprvé udělí novou cenu za využití umělé inteligence ve státní správě a samosprávě. Cenu nazvanou Úřad 5.0 předá společnost Microsoft, která je hlavním AI partnerem konference ISSS 2025. Ocenění Úřad 5.0 odmění nejlepší projekt, systém, aplikaci, inovaci, či osobnost, které v předchozím kalendářním roce významně přispěly k rozvoji a využití umělé inteligence ve státní správě či samosprávě.



„Umělá inteligence v posledních dvou letech prodělala zásadní progres v téměř všech odvětvích lidské činnosti. Výjimkou není ani státní správa a samospráva, kde umělá inteligence dostává větší prostor, využívají ji už například některé obce nebo státní instituce, také pomáhá při prohledávání rozhodnutí nebo vyhlášek. Cenu Úřad 5.0 jsme se rozhodli vytvořit především proto, abychom úsilí a snahu sektoru odměnili a motivovali ho k další práci. Název Úřad 5.0 je odvozen od spojení 5. průmyslová revoluce, kterým bývá označováno zapojení umělé inteligence do společnosti,“ říká Adam Folta, manažer komunikace konference ISSS.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.