Aktuality -> Komunikace a sítě - 13. 1. 2005

Microsoft proti spyware a virům

Microsoft oznámil dostupnost beta verze svého řešení pro boj se spyware. Microsoft Windows AntiSpyware zabezpečí uživatele Windows jak proti spyware, tak i proti dalšímu nechtěnému software. Pro uživatele je dostupná také druhá novinka z dílny společnosti Microsoft, nástroj pro odebrání nebezpečného softwaru ze systému Microsoft Windows. Tento nástroj je k dispozici i v české verzi. Obě řešení staví na vyspělých bezpečnostních technologiích a ochranných prvcích Windows XP Service Pack 2 a jsou pro legální uživatele Windows zdarma.

Microsoft Windows AntiSpyware je určený pro Microsoft Windows 2000 a pozdější verze a umožňuje nalezení a odstranění spyware, zlepšení bezpečnosti na internetu a zastavení nejnovějších hrozeb. Uživatelé si mohou stáhnout beta verzi Microsoft Windows AntiSpyware zde. Nástroj pro odebrání nebezpečného softwaru ze systému Microsoft Windows vznikl sloučením série jednotlivých nástrojů společnosti Microsoft pro odstraňování virů v jediné řešení. Tento konsolidovaný nástroj bude aktualizován každé druhé úterý v měsíci o nové viry, červy a jejich varianty. Nástroj pro odebrání nebezpečného softwaru ze systému Microsoft Windows je možné získat stažením z Windows Update či aktivováním funkce Automatické aktualizace nebo stažením z Microsoft Download Center.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.