Aktuality -> IT Business - 22. 2. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

Majitelé Enehano zakládají holding Synequs a plánují nové projekty

Společnost Enehano je úspěš­ným doda­va­te­lem řešení pro auto­ma­tizaci a digitální transfor­maci na platformě Salesforce. Její spolumajitelé Jiří Mach a Michal Peška ale chtějí růst i dalšími směry, a proto oznámili, že zakládají nový holding Synequs, pod jehož křídla se přesouvá i samotné Enehano.



„Založením holdingu chceme především vytvořit prostor pro nové sesterské firmy a projekty, které plánujeme budovat vedle Enehana,“ říká ke změně Jiří Mach.

První dva směry, kterými se Synequs vydá, už mají konkrétnější obrysy. Jedním z nich bude vyčlenění datové a integrační kompetence do nové firmy. Druhý projekt pak reaguje na poptávku klientů po praktickém využití AI a bude se zabývat dodávkou NLP (Naturing Language Processing) řešení pro jazyky CEE regionu.

„Kromě budování těchto dvou firem a samozřejmě dalšího rozvoje Enehana si necháváme otevřené oči. Nechystáme totiž jen zaklá­dá­ní vlastních dceřiných společností, ale výhledově máme v plánu i akvizice, které však budeme vybírat velmi pečlivě. Všechny totiž musí dobře zapadat do naší nové rodiny Synequs,“ dodává Michal Peška, který zároveň předal vedení obchodu Jaroslavu Havrdovi, aby si uvolnil ruce pro novou roli Chief Growth Officer (CGO).

Majoritními vlastníky holdingu Synequs budou stejně jako v případě Enehana Jiří Mach a Michal Peška. Menšinovými pak další klíčoví lidé z TOP managementu Enehana, CTO Milan Bodlák a CFO Kateřina Alenková.


Management holdingu Synequs (zleva: Michal Peška, Kateřina Alenková, Jiří Mach, Milan Bodlák). Foto: archiv Synequs


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.