facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 31. 10. 2016

Lokační analýza nalézá poklad v datech

konference, Deep in DataVětšina dat dnes obsahuje nějaké polohové informace, a právě jejich využívání, nalézání očekávaných, ale zvláště nečekaných propojení dat, propojování s open daty přináší nové, často převratné možnosti využití. Lokační analýza, vznikající spojením business intelligence a geolokace se stává účinným nástrojem žádaným v různých odvětvích. Ať už se jedná o marketing a místně přesně cílenou reklamu, možnost zobrazení plynulosti dopravy na webu nebo kontrolu umístění stavby například v zátopové oblasti a její ohodnocení pro pojišťovny nebo banky v případě úvěru.



Příspěvky na odborné konferenci Deep in Data se budou věnovat právě geodatům ve všech jejich souvislostech. Konference se zúčastní mj. společnost T-Mobile, která při své činnosti získává obrovské množství dat včetně dat polohových. Představí případovou studii Návštěvnost horských středisek v ČR a v další prezentaci si přednášející „posvítí“ na Big Data ve finančnictví. Geodata budou logicky i tématem prezentace Berta Švába z úspěšného startupu Liftago vytvářejícího technologickou platformu pro optimalizaci městské dopravy v České republice i v zahraničí. Zaměří se mj. na open data a vysvětlí, proč se nebát otevírat část svých dat. Příspěvek Lukáše Puchrika s názvem Kde otevřít hospodu, aby mi nechodili lidé se bude věnovat propojování dat, která spolu zdánlivě nesouvisí, lokační analýze i praktickým ukázkám použití v různých segmentech lidské činnosti. V dalších přednáškách se účastníci seznámí např. s prediktivními modely v moderním marketingu, s využitím dat o chování studujících, s astroinformatikou atd.

Odborná konference Deep in Data se koná 8. listopadu 2016 v Konferenčním centru City v Praze 4. Registrační formulář, program, představení přednášejících a profily partnerů naleznete na http://did.konference.cz

foto: ilustrační


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.