Aktuality -> IT Business - 10. 5. 2018

Logistická inspirace

LOG-IN 2018Už podvanácté proběhla na Slovensku akce LOG-IN, jediné slovenské fórum zaměřené na inovace v logistice. Letošní ročník se konal 19. dubna 2018 v Bratislavě a téměř 160 účastníků si mohlo poslechnout množství prezentací o aktuálních trendech a nejlepších logistických řešeních, které se v poslední době na trhu objevily.



Celodenní konferenční program konference LOG-IN 2018 odstartoval vizionářskou přednáškou profesor Peter Staněk ze Slovenské akademie věd a zabýval se otázkami: Jak bude společnost vypadat v robotizované době? Čtvrtá industriální revoluce a změny produkčních systémů přinesou i změnu dopravní logistiky. Vyřeší nové druhy pohonných systémů i současné úzká místa dopravní infrastruktury? Podle profesora Staňka ne - tím, že přesedneme do elektrických a autonomních vozidel se současné dopravní zácpy neodstraní.

Fórum v plnom prúde

Peter Varga, generální ředitel Sekce silniční dopravy z Ministerstva dopravy a výstavby SR poté ukázal aktuální stav a plány v oblasti silniční infrastruktury na Slovensku. Následovala přednáška Aleksandara Mackova ze společnosti Amazon, který účastníkům konference přiblížil fungování centra reverzní logistiky v Seredi.

Jsou zahraniční investice všelékem? Na tuto otázku se pokusili odpovědět účastníci první panelové diskuse fóra - Oto Pisoni z agentury SARIO, Martin Vlachynský z institutu INESS, Braňo Jendek ze společnosti 108 AGENCY a Peter Janoš z P3 Logistic Parks.

Panelová diskusia

Odpolední část fóra LOG-IN začala případovou studií, ve které Milan Kakost ze společnosti Smurfit Kappa a Simone Van Egmond z cukrářského společnosti Cloetta přiblížili automatizované řízení výrobních a dodavatelských kapacit se skladovými zásobami v kontextu s aktuálními potřebami trhu. Připomněli, jak dokáže EDI komunikace zjednodušit a zefektivnit vzájemnou spolupráci dodavatele a zákazníka.

Oto Hausmann, ředitel logistiky společnosti DATART INTERNATIONAL, poté představil účastníkům fóra kombinaci vícekanálové logistiky a služeb pro zákazníky. O tom, jaké výhody přináší propojení logistického centra s kontejnerovým terminálem, zase přednášel Tibor Majzún, generální ředitel firmy cargo-partner SR. Odpolední blok pak uzavřela trochu netradiční přednáška cestovatele Pavla Suchého a Benjamína Chladného ze společnosti DB Schenker.

Závěrečný blok přednášek byl věnován především inovativním řešením v logistice. Marek Maťovčík z firmy SYSTECH Group a Rob Keiji ze společnosti Kivnon Logistica představili bezobslužné vozíky. Mezinárodní ekologický projekt představili Tomáš Zahajský a Roman Kohout ze společnosti CCS Slovenská společnost pro platební karty. Juraj Šarina ze společnosti BITO-Skladovací technika zase představil bezobslužný transportní systém LEO locative. Tomáš Pelikán ze společnosti Bossard CZ přiblížil účastníkům fóra Last Mile Management, který umožňuje celkovou transformaci výroby v duchu Průmyslu 4.0.

Už tradičním vyvrcholením logistického fóra LOG-IN byla panelová diskuse nazvaná Padlo řemeslo na (zlaté) dno? Jak už z názvu vyplývá, diskuse se věnovala zejména odbornému vzdělávání. Za diskusní stůl se posadili: Tibor Majzún, cargo-partner SR, Martin Zatkalík, Střední odborná škola dopravní, Katarína Zemánková, INDEX NOSLUŠ, a Ladislav Kováč, Státní ústav odborného vzdělávání.


 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.