facebook LinkedIN LinkedIN - follow

LogicaCMG vyvíjí bezpečnostní prvky programu Galileo

galileo_623.jpgLogicaCMG získala zakázku na návrh a vývoj bezpečnostně nejcitlivějších částí programu Galileo (evropský globální satelitní navigační systém). Jedná se o systémy, které generují, distribuují a spravují šifrovací klíče, jimiž budou chráněny přístupy a komunikace celé řady modulů, a to jak v pozemních zařízeních, tak přímo na satelitech. Jedná se o systémy PKMF (Public Regulated Service Key Management Facility), MKMF (Mission Key Management Facility) a CGS-KMF (Ground Kontrol Segment Key Management Facility).

Získáním tohoto kontraktu LogicaCMG dále posílila postavení jednoho z dominantních světových dodavatelů software pro vesmírné mise. V současné době je každý třetí satelit na oběžné dráze řízen počítačovými programy, které LogicaCMG vyvinula. Na přípravě projektu Galileo se LogicaCMG podílí již více než 10 let. Navrhla architekturu systémů pozemního centra, její konzultanti pomáhali připravit koncepci spolupráce soukromého a veřejného sektoru při financování projektu, a v současné době připravuje návrh zavádění sofistikovaných lokalizačních služeb využívajících signál Galilea. Zároveň realizuje další projekty v souhrnné hodnotě zhruba 40 milionů euro zahrnující zařízení pro kontrolu postavení satelitů, podporu Galileo Industries v oblasti bezpečnosti a nákupu, a vývoj kritických vědeckých algoritmů.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.