facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 24. 1. 2014

Lenovo plánuje koupit divizi IBM zaměřenou na servery x86

Společnosti Lenovo a IBM dospěly k definitivní dohodě, podle níž má Lenovo v budoucnu odkoupit od IBM divizi zaměřenou na servery x86. Dohoda zahrnuje řešení System x, BladeCenter a Flex System servery, síťové prvky, servery NeXtScale, iDataPlex a příslušný software a servisní služby. IBM si ponechá System z, Power Systems, Storage Systems, Flex servery na bázi Power a řešení PureApplication a PureData. Dohoda vychází z dlouhodobé spolupráce, která začala v roce 2005, kdy Lenovo odkoupilo od IBM divizi osobních počítačů, včetně řady ThinkPad. Od té doby společnosti spolupracují v mnoha oblastech.



Společnosti Lenovo a IBM dále plánují uzavřít strategické partnerství, které se bude týkat globálních smluv v oblasti OEM a prodejů řešení jako jsou diskové úložné systémy IBM Storwize (podnikové systémy na úrovni entry a midrange), páskové úložné systémy, software General Parallel File System software, nabídky SmartCloud Entry a prvky softwarového portfolia IBM jako je například řešení Systems Director a Platform Computing.

 

Po uzavření transakce převezme Lenovo související zákaznické a servisní služby. IBM bude po určité časové období dále poskytovat servisní podporu jménem společnosti Lenovo, aby zákazníkům zajistila nepřerušený servis.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.